RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2024

Turnus I (22.06-02.07.2024)

Dzień 5 - Atrakcje w pełnym słońcu

Dodany: 2024.06.26

33 Przygody, grupa Pani Magdaleny M.Kotwica
Kolejny słoneczny dzień zaczęliśmy od spaceru leśnymi dróżkami, następnie udaliśmy się na plażowanie, kąpaliśmy się w jeziorze oraz opalaliśmy się. Następnym punktem naszego programu był warsztat plastyczny, na którym tworzyliśmy znaczki oraz wykonaliśmy pracę plastyczną metoda quillingu. Na kolejnych zajęciach była szkółka cyrkowa, opanowaliśmy technikę jazdy na nietypowym rowerze oraz sztukę chodzenia na szczudłach. Ostatnią atrakcją dnia były Świetliki, naszym zadaniem podczas wieczornego spaceru w lesie było rozwiązywanie naukowych zagadek, jakie zostawił nieznany przybysz.

Adrenalina, grupa Pana Dawida Dz.
Dzień rozpoczęliśmy od strategii działań taktycznych w formacjach wojskowych, na których poznawaliśmy podstawowe ustawienia pododdziałów. Nastąpienie udaliśmy się na ściankę wspinaczkową, na której zdobywaliśmy szczyty na czterech różnych trasach. Po ściankach wspinaczkowych wyruszyliśmy na jezioro Łęsk, by popływać kajakami turystycznymi. Po obiedzie wróciliśmy na plażę, gdzie kąpaliśmy się i graliśmy w gry karciane. Później odbyliśmy szybki trening przed turniejem piłki nożnej. A na sam koniec zjedliśmy pyszne kiełbaski pieczone na ognisku.

Adrenalina, grupa Pani Pauliny S.
Piątego dnia naszej kolonii uczyliśmy się posługiwać wiatrówką sprężynową. Następnie poznaliśmy budowę quadu i nabyliśmy podstawowe umiejętności związane z jazdą na torze. Wzięliśmy także udział w mini regatach bezburtowymi, jednoosobowymi kajakami. Po obiedzie natomiast zagraliśmy w baloniadę oraz układaliśmy wieżę ze skrzynek, jednocześnie się na nią wspinając. A wieczorem udaliśmy się jeszcze na park linowy.

BFF Extra, grupa Pani Kamili Ch.
Gorąca środa za nami. Rozpoczęłyśmy ją rozgrywkami baloniady - zmodyfikowanej wersji siatkówki, ale zamiast piłki miałyśmy balony z wodą. Potem chłodziłyśmy się kąpielami w jeziorze. Podczas gry francuskiej zamieniłyśmy się w prawdziwe reporterki i zdobywałyśmy odpowiedzi na pytania dotyczące kadry i naszego ośrodka. Po obiedzie przyszedł czas na zajęcia taneczne, na których wspólnie uczyłyśmy się belgijki i wielu nowych układów tanecznych. Jeszcze przed kolacją ćwiczyłyśmy celność strzelając z prawdziwego łuku. Wieczorem podczas gry terenowej Świetliki rozwiązywałyśmy zagadki pozostawione przez tajemniczego przybysza.

BFF Extra, grupa Pani Aleksandry Ch.
Środę rozpoczęliśmy od wspólnej zabawy i dalszej integracji. Następnie, aby się ochłodzić w tak gorący dzień, udałyśmy się na plażę. Potem zagrałyśmy w grę francuską, czyli szukałyśmy odpowiedzi na różne pytania dotyczące ośrodka. Po obiedzie odbyły się zajęcia dance! dance! dance! Na tych zajęciach mogłyśmy się rozruszać. Następnie zagrałyśmy w planszówki a na koniec dnia odbyła się gra nocna Świetliki.

BFF Extra, grupa Pani Mileny K.
Dzień zaczęłyśmy od bardzo ważnych zajęć z pierwszej pomocy. Następnie zostałyśmy na plaży, aby w ten upalny dzień ochłodzić się w jeziorze. Kolejną atrakcją była ścianka wspinaczkowa. Po obiadku zagrałyśmy w grę francuską, aby lepiej poznać ośrodek i kadrę. Następnie pływaliśmy po jeziorze rowerkami wodnym. Po kolacji poszliśmy na grę terenową Świetliki do lasu.

Harry Potter, grupa Pani Aleksandry D.
Nasz magiczny dzień zaczęliśmy od gier i zabaw o tematyce Harry’ego Pottera, takich jak kalambury, głuchy telefon i wiele innych. Następnie poszliśmy skorzystać z pięknej pogody na naszą plażę, aby ochłodzić się w wodzie i pobawić się na piasku. Następnie przebieraliśmy się w różne postaci ze świata Harry’ego Pottera. Później wykonaliśmy piękne ramki na zdjęcia z motywami naszych postaci. Po obiedzie poszliśmy poskakać na eurobungee, każdy prawie sięgnął gwiazd. Poszukiwanie horkruksów nie było łatwym zadaniem, lecz daliśmy sobie radę współpracując w naszych grupach. Na koniec dnia zrobiliśmy sobie seans filmowy, oczywiście w naszej magicznej tematyce.

Harry Potter, grupa Pani Marii K.
Po wczorajszym dniu niesamowitych wrażeń, dzisiejszy zaczęliśmy od czytania książek detektywistycznych. Następnie graliśmy na plaży w grę państwa miasta. Korzystając ze słonecznej pogody wykąpaliśmy się w jeziorze. Po obiedzie kręciliśmy się na żyroskopie, co bardzo nam się spodobało - każda z nas pytała się, kiedy wejdziemy na niego drugi raz. Wreszcie zajęcia Akcja Integracja, na których bawiliśmy się w przejście przez rzekę oraz w bieg z rurowcami. Ten dzień był super!

Harry Potter, grupa Pani Arweny S.
Środę nasza grupa spędziła bardzo aktywnie. Rano graliśmy w mafię, trenując nasze umysły. Pogoda nas rozpieściła, więc udaliśmy się na plażę, żeby schłodzić się w jeziorze. Następnie szukaliśmy horkruksów. Wieczorem wybraliśmy się na park linowy oraz zrobiliśmy sobie wieczór filmowy, oglądając przygody naszego bohatera.

Kulka Max, grupa Pana Sebastiana G.
To kolejny słoneczny dzień zaczęty na wodzie. Dzisiaj zaczęliśmy od kajaków, którymi przemierzyliśmy jezioro oglądając piękne widoki. Po wykąpaniu się w jeziorze poszliśmy się zagrać w paintball. Kolejnym zadaniem było zrobienie własnych przypinek na zajęciach plastycznych. Po odpoczynku ruszyliśmy na wyprawę do lasu, aby nauczyć się podstaw survivalu oraz w celu zbudowania schronienia z pałatki. Kolejne zajęcia to była nauka pierwszej pomocy, dowiedzieliśmy się, jak pomóc innym w razie potrzeby. Dzień zakończyliśmy klimatycznym ogniskiem z pieczeniem pysznych kiełbasek.

Kulka Max, grupa Pani Malwiny J.
Dzień rozpoczęliśmy od wspinaczki na ściankę. Później podziwialiśmy jezioro Łęsk ze smoczej łodzi, a następnie rozegraliśmy rundkę paintballu, w czasie której każda drużyna miała swoją bazę. Po obiedzie czekał na nas park linowy, a jeszcze potem Kulkowa Akademia Wiedzy. Wieczorem graliśmy w mega gry, takie jak jenga, twister czy scrabble.

Kulka Max, grupa Pani Karoliny J.
Za nami kolejny dzień spędzony na wielu interesujących atrakcjach. Rozpoczęliśmy od pływania na rowerkach. Następnie, znając już podstawy strzelania z łuku, udaliśmy się na Archery Challenge, rywalizowaliśmy drużynowo strzelając strzałami zakończonymi pianką. Zagłębiliśmy się dziś w Strefę UFO, poznaliśmy budowę spodka oraz zobaczyliśmy prawdziwego kosmitę. Yazrum przyleciał do nas aż z planety Ukkla. Po obiedzie nauczyliśmy się jeździć na segwayach, mieliśmy do przejechania specjalnie przygotowany tor z przeszkodami. Przed kolacją graliśmy w paintball, każdy z nas miał po 150 kulek. Na zakończenie dnia uczyliśmy się chodzić na szczudłach i jeździć na nietypowym rowerku.

Kulka Max, grupa Pani Urszuli W.
Dziś po śniadaniu graliśmy w gry integracyjne, a później plażowaliśmy i kąpaliśmy się w jeziorze. Jeszcze przed obiadem rozegraliśmy kolejną rundę naszej ulubionej gry mafia. W tym czasie odbywała się też wycieczka fakultatywna do Olsztyna. Po obiedzie niczym prawdziwi cyrkowcy uczyliśmy się chodzenia na szczudłach oraz jazdy na nietypowym rowerze. Następnie pokonywaliśmy cztery trasy o różnych poziomach trudności na ściance wspinaczkowej. Po kolacji wspólnie piekliśmy kiełbaski i śpiewaliśmy piosenki na ognisku.

Kulka Max, grupa Pani Anny Z.
Dzień rozpoczęliśmy od treningu piłki nożnej przygotowującego do zawodów. Następnie próbowaliśmy swoich sił na wieży ze skrzynek. W południe wyszliśmy na plażę oraz pływaliśmy w jeziorze. Poznaliśmy budowę quadu i uczyliśmy się jeździć. Graliśmy dziś również w baloniadę. Wieczór upłynął nam na wspólnej zabawie przy ognisku.

Mazury Max, grupa Pana Mikołaja M.
Nasz obozowy dzień zaczęliśmy od Akcji Integracji - przeciągaliśmy linę oraz graliśmy w meduzę. Następnie poszliśmy na żyroskop, na którym mogliśmy poczuć się jak kosmonauta, a naszą kolejną atrakcją były zajęcia Ale cyrk!, na których jeździliśmy na rowerze o nietypowym napędzie oraz chodziliśmy na szczudłach. Po obiedzie mieliśmy zajęcia łącznościowe, na których nauczyliśmy się kodowania. Następnie poszliśmy popływać na kajakach jednoosobowych. Dzień zakończyliśmy grą terenową Świetliki. Czekamy na kolejne atrakcje!

Odkrywcy UFO, grupa Pani Urszuli K.
Ten słoneczny dzień rozpoczęliśmy od zabawy na eurobungee, dzięki specjalnym uprzężom mogliśmy skakać bardzo wysoko. Następnie udaliśmy się na segwaye, by pod czujnym okiem instruktora jeździć po specjalnie przygotowanym torze. Po południu mieliśmy zajęcia integracyjne, podczas których wzięliśmy udział w różnych grach i zabawach. Następnie udaliśmy się na leśną ścieżkę edukacyjną, poznaliśmy tam różne ciekawostki na temat lasu. Uczestniczyliśmy także w zajęciach, na których uczyliśmy się strzelać z wiatrówek sprężynowych. Na koniec dnia poszliśmy do Kulkowej Akademii Wiedzy, gdzie poznaliśmy zawartość encyklopedii Yazruma, a także sprawdziliśmy swoją wiedzę. To był bardzo udany dzień.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Zofii M.
Środę rozpoczęliśmy od zajęć na parku linowym. Następnie nauczyliśmy się podstawowych technik szyfrowania wiadomości, które wykorzystaliśmy podczas gry terenowej. Wybraliśmy się dzisiaj do lasu, by poznać podstawy survivalu. Nauczyliśmy się również budować schronienie przy użyciu wojskowej pałatki. Wzięliśmy udział w zabawach integracyjnych, które pomogły nam jeszcze bardziej z żyć się ze sobą i nauczyć się współpracy w grupie. Przyszedł również czas na zabawę w cyfrowym świecie za pomocą wirtualnych dywanów. Dzień zakończyliśmy zajęciami ze świetlną bronią i detektorami trafień, czyli laserowym paintballem. Był to bardzo aktywny i wesoły dzień.

Power Jump, grupa Pani Julii S.
Kolejny dzień pełen wrażeń rozpoczęliśmy od zajęć ruchowych. Następnie odwiedziliśmy Strefę UFO. Graliśmy również w gry na wirtualnych dywanach. Rozwijaliśmy dziś także swoją kreatywność podczas malowania w chmurach. Pod koniec dnia ćwiczyliśmy precyzję strzelając z łuku do celu bezpiecznymi strzałami z przyssawkami.

Power Jump, grupa Pani Poli Ś.
Rano odbyła się baloniada, w której ćwiczyłyśmy zręczność i pracę w grupie. Następnie brałyśmy udział w mega grach, poznałyśmy ogromną wersję jengi oraz twistera. Później bawiłyśmy się z królem Julianem, rozwiązując jego zagadki i wykonując wyzwania. Korzystając z pogody udałyśmy się nad jezioro, a po obiedzie poznałyśmy podstawy survivalu i nauczyłyśmy się budować szałasy. Dzień zakończyłyśmy oglądaniem zachodu słońca i wspólnymi warsztatami.

Summer Challenge, grupa Pani Natalii J.
Środę rozpoczęliśmy od zajęć na żyroskopie, który namieszał nam trochę w głowach. Kolejnymi zajęciami były walki gladiatorów a zaraz po nich sumo, mogliśmy się wyszaleć. Po obiedzie odpoczywaliśmy na plaży, opalając się i pływając. Zaraz po tym udaliśmy się na rejs smoczymi łodziami, w czasie którego podziwialiśmy naturę. Dzień zakończyliśmy nocną wyprawą Świetliki, podczas której szukaliśmy ukrytych zadań.

Summer Challenge, grupa Pani Oliwii M.
Dzisiejszego ranka wzięliśmy udział w grze francuskiej, która polega na zebraniu jak największej liczby poprawnych odpowiedzi na pytania związane z ośrodkiem i kadrą. Równocześnie odbył się wyjazd fakultatywny do Olsztyna. W tym czasie udaliśmy się na plażę, aby wykorzystać słoneczną pogodę i wykąpać się w jeziorze. Na brzegu graliśmy w różne gry, takie jak ziemniak, siatkówka oraz planszówki. Po obiedzie próbowaliśmy swoich sił we wspinaniu się na tworzoną przez siebie wieżę ze skrzynek. Następnie odbyły się walki gladiatorów. Za pomocą piankowych lanc stoczyliśmy turniej, wyłaniając najlepszego gladiatora. Wieczorem udaliśmy się na ognisko, na którym były różne gry i zabawy oraz pyszne pieczone kiełbaski.

Summer Challenge, grupa Pani Dominiki S.
Pierwszymi zajęciami tego dnia były walki gladiatorów, na nich mogliśmy spróbować swoich sił i zmierzyć się ze sobą nawzajem. Później rozegraliśmy grę terenową Błędny Azymut, każda drużyna wykonała zadanie śpiewająco. Na żyroskopie bawiła się cała nasza grupa. Po obiedzie wybraliśmy się na plażę, gdzie bawiliśmy się w wodzie i plażowaliśmy opalając się na pięknym słońcu. Nie zabrakło również gry francuskiej, a nasz dzień zakończyliśmy skacząc na eurobungee.

Summer Challenge, grupa Pani Karoliny S.
Piąty dzień rozpoczęłyśmy od castingu do kulkowego Talent Show. Z naszej grupy udział brały w nim Iga, Maja i Wiktoria. Każda z nich dała piękny popis. Następnie zagrałyśmy w grę francuską. Potem udałyśmy się na plażę, by ochłodzić się w jeziorze. Po obiedzie wzięłyśmy udział w Kulkowej Akademii Wiedzy. Następnie nadszedł czas na długo wyczekiwane eurobungee. Po kolacji mogłyśmy poczuć się jak w statku kosmicznym korzystając z żyroskopu. To był kolejny dzień pełen wrażeń.

Summer Challenge, grupa Pani Zuzanny Ś.
Dzień rozpoczęliśmy od wspinaczki po samodzielnie budowanej wieży ze skrzynek, na której mogliśmy spojrzeć z góry na okolicę. Następnie udaliśmy się do pilnie strzeżonej Strefy UFO, gdzie zapoznaliśmy się z historią kosmicznych Mazur, poznaliśmy nowego kolegę z odległej planety i odwiedziliśmy ściśle tajne laboratorium. Po tych odwiedzinach wyruszyliśmy na dwupoziomowy park linowy, gdzie sprytnie pokonywaliśmy przeszkody. Po obiedzie wybraliśmy się na spacer po lesie, obserwując roślinność i malownicze krajobrazy. Dzień zakończyliśmy ogniskiem z kiełbaskami, podczas którego śpiewaliśmy ulubione piosenki i zagraliśmy w kilka śmiesznych i ciekawych gier.

Super Obóz Militarny Plus, grupa Pani Zuzanny C.
Środę rozpoczęliśmy od Błędnego Azymutu. Dowiedzieliśmy się, w jaki sposób wyznaczać kierunki świata, nawet bez pomocy kompasu, a następnie odbyła się gra terenowa. Później wyruszyliśmy na zajęcia łącznościowe, w czasie których uczyliśmy się obsługiwać telefony polowe i rozszyfrowywać przeróżne kody. Następnie odbyła się gra fabularna o nazwie Ranny Lotnik. Każdy z nas mógł pochwalić się swoją wiedzą na temat pierwszej pomocy. Po obiedzie wybraliśmy się na spacer do lasu, przećwiczyliśmy maskowanie wojskowe. Wieczorem odbyły się walki gladiatorów. Stoczyliśmy pojedynek i wyłoniliśmy prawdziwego gladiatora.

Super Obóz Militarny Plus, grupa Pani Zuzanny D.
Dziś nasze pierwsze zajęcia to zajęcia łącznościowe, nauczyliśmy się wielu przydatnych umiejętności oraz nowych szyfrów. Następnie odbyły się zajęcia Ranny Lotnik, w czasie których powtórzyliśmy wiadomości z pierwszej pomocy. Nasze ostatnie zajęcia przed obiadem to było strzelanie z łuków. Następnie graliśmy w paintball. Korzystając z pięknej pogody rozegraliśmy dzisiaj mecz baloniady dla ochłody, a na zakończenie dnia graliśmy w różne gry na podobozie.

Super Obóz Militarny Plus, grupa Pani Julii G.
Zaraz po śniadaniu ruszyliśmy na zajęcia Ranny Lotnik, poznaliśmy zasady pierwszej pomocy. Następnie wyszliśmy do lasu, gdzie na zajęciach z survivalu uczyliśmy się jak budować schronienia z pałatek. Przed obiadem nauczyliśmy się podłączać telefony polowe. Po obiedzie poznaliśmy tajniki kamuflażu a następnie zagraliśmy w baloniadę na podobozie. Na zakończenie dnia rozegraliśmy mecz paintballu.

VIP, grupa Pani Zuzanny F.
Piątego dnia rano wypłynęliśmy w trzygodzinny rejs kajakami po jeziorze Łęsk. Po powrocie wzięliśmy udział w mega grach. Zagraliśmy w scrabble, jengę i twistera. Po obiedzie graliśmy w grę integracyjną, a następnie zrobiliśmy własnoręcznie wykonane przypinki oraz obrazki z papieru. Wieczorem spędziliśmy wspólnie czas przy ognisku. Śpiewaliśmy i świetnie się bawiliśmy, a na końcu upiekliśmy kiełbaski. Był to cudowny dzień!

VIP, grupa Pani Weroniki Sz.
Dzień rozpoczęliśmy od gry w piłkę nożną i gry planszowe. Potem wyruszyliśmy na baloniadę, która polegała na przerzuceniu przed siatkę balonów z użyciem ręczników. Następnie odpoczywaliśmy na plaży grając w uno, opalając się i pływając. Po obiedzie udaliśmy się na trzygodzinną wyprawę na kajakach zwiedzając jezioro Łęsk. Dzień zakończyliśmy wspólnym ogniskiem.