RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2024

Turnus I (22.06-02.07.2024)

Dzień 6 - Lubimy kulkowe wyzwania

Dodany: 2024.06.27

33 Przygody, grupa Pani Magdaleny M.Kotwica
Dzień zaczęliśmy od wspólnych gier i zabaw, takich jak mafia, kiler, głuchy telefon, mumia i dyrygent. Następnie odbyły się zajęcia Enigma, na których uczyliśmy się pisać wiadomości za pomocą różnych szyfrów. Następnie rozegraliśmy grę terenową używając odpowiednich szyfrów. Naszym następnym zajęciem było malowanie w chmurach – na foli przyczepionej do drzew gąbkami tworzyliśmy obrazki oraz graliśmy w kalambury. Następnie udaliśmy się na plażę, gdzie kąpaliśmy się w jeziorze oraz graliśmy w karty. Pływaliśmy również rowerkami wodnymi po jeziorze pod okiem ratownika. Ostatnią naszą dzisiejszą atrakcją był park linowy, który przechodziliśmy na dwóch torach trudności.

Adrenalina, grupa Pana Dawida Dz.
Czwartek rozpoczęliśmy od baloniady, na której świetnie się bawiliśmy, przy okazji lekko ochładzając się. Później wyruszyliśmy na plażowanie i kąpiel w jeziorze. Następnie udaliśmy się na park linowy, na którym bez problemu wszyscy z nas pokonali najtrudniejszą trasę i w znakomitych nastrojach przeszliśmy na grę fabularną Błędny Azymut. Uczyliśmy się wyznaczania azymutów. Wróciliśmy na plażę, by nadal korzystać z pięknej pogody. Następnie graliśmy w gry karciane. Na zakończenie dnia graliśmy w drugą grę terenowa o nazwie Świetliki, która odbywała się w lesie.

Adrenalina, grupa Pani Pauliny S.
Szóstego dnia naszej kolonii ponownie wybraliśmy się do Strefy UFO, tym razem na Kulkową Akademię Wiedzy, podczas której zapoznaliśmy się z encyklopedią Yazruma z naukowymi faktami o Ziemi i wszechświecie. Następnie skorzystaliśmy z pięknej pogody i udaliśmy się na plażę, a także nauczyliśmy się strzelać z łuków. Po obiedzie natomiast odbyły się fakultatywne zajęcia z laserowego paintballu, strzelnicy paintballowej oraz gier paintballowych, a po kolacji wszyscy razem wzięliśmy udział w zajęciach Akcja Integracja.

BFF Extra, grupa Pani Kamili Ch.
Połowa kolonii już za nami. W czwartek pogoda dopisywała, więc miałyśmy okazję popływać w jeziorze i powygrzewać się na plaży. Zbliża się termin premiery teatralnej, więc ćwiczyłyśmy też nasze przedstawienia. Przed obiadem projektowałyśmy i wykonywałyśmy własne koszulki. Dziś przyszedł też czas na test wysokości, czyli zdobycie ścianki wspinaczkowej. Kilku z nas udało się wspiąć na szczyt wszystkich czterech tras. Wieczór spędziłyśmy bardzo rozrywkowo, relaksując się podczas seansu w kinie plenerowym.

BFF Extra, grupa Pani Aleksandry Ch.
Czwartek rozpoczął się od porannego rozruchu oraz od gier sportowych. Następnie udałyśmy się na dwuosobowe kajaki turystyczne. Również dziś dopinałyśmy ostatnie szczegóły w przygotowywanych przedstawieniach teatralnych. Po obiedzie zagrałyśmy w baloniadę, a potem udałyśmy się na plażę, aby się ochłodzić. Zwiedziłyśmy tajną Strefę UFO i osiągnęłyśmy drugi stopień tajności. Na koniec dnia oglądaliśmy film.

BFF Extra, grupa Pani Mileny K.
Połowa kolonii już za nami. Na porannym bloku wygrzewałyśmy się na plaży i kąpałyśmy się w jeziorze. Następnie nauczyłyśmy się popularnych tańców, takich jak belgijska, skrzypek i wiele innych. Po poobiednim odpoczynku kolejny raz skorzystałyśmy z uroków plaży i ciepłej pogody. Aby wykorzystać słońce, zagrałyśmy następnie w baloniadę. Na koniec dnia oglądałyśmy film i miałyśmy wieczorek rozrywkowy.

Harry Potter, grupa Pani Aleksandry D.
Ten dzień zaczęliśmy od krzyżówki, którą sami stworzyliśmy! Podzieliliśmy się na grupy i każda z grup przygotowała krzyżówkę dla drużyny przeciwnej, a kto pierwszy ją rozwiązał, dostał kolejne punkty do Pucharu Domów. Następnie ruszyliśmy do namiotu pełnego ogromnych klocków, które wykorzystaliśmy do wielu różnych gier, np. podłoga to lawa. Zmierzyliśmy się również z magiczną maszyną zwaną żyroskopem. Po pysznym obiadku zagraliśmy w grę francuską, dzięki której dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji na temat ośrodka i całej kadry. Najbardziej kreatywnym zadaniem było dziś malowanie w chmurach, dzięki temu mogliśmy się spełnić artystycznie. Na koniec dnia poszliśmy na magiczny seans w gwiezdnym kinie.

Harry Potter, grupa Pani Marii K.
Dzień zaczęliśmy aktywnie – od poszukiwania horkruksów. Nauczyliśmy się, jak wyznaczać azymut przy użyciu kompasu. Dzięki tej umiejętności znalazłyśmy wszystkie horkruksy i odgarnęłyśmy zagadki. Potem wyczekana baloniada, każda z nas próbowała za pomocą ręcznika przerzucić balony na drugą stronę siatki. Następny test sprawności, tym razem na ściance wspinaczkowej, na którym miałyśmy szansę przejść aż cztery trasy o różnym poziomie trudności. Po smacznym obiedzie wybrałyśmy się na plażę, aby skorzystać z pięknej, słonecznej pogody. Po chwili odpoczynku, poszłyśmy na wirtualne dywany. Wszystkie gry, które się odbyły, to wygenerowane przez urządzenie mecze, pojedynki i rozrywki, które łączyły równocześnie emocje komputerowe i fizyczną aktywność. To było coś, na co chciałybyśmy wrócić jeszcze raz. Po całym dniu emocji, nasza pani czytała nam książki na dobranoc.

Harry Potter, grupa Pani Arweny S.
Połowa kolonii za nami! Dzień rozpoczęliśmy zajęciami plastycznymi, na których malowaliśmy portrety bohaterów Harry’ego Pottera. Następnie udaliśmy się na rowerki wodne, podziwiając uroki jeziora Łęsk. Następnie bawiliśmy się wielkimi klockami, budując Hogwart oraz inne forty. Wzięliśmy również udział w zajęciach z survivalu w Zakazanym Lesie, gdzie budowaliśmy własne schronienia. Wieczorem uczestniczyliśmy w seansie filmowym. Bardzo nam się podobało!

Kulka Max, grupa Pana Sebastiana G.
Pierwsze dzisiejsze zajęcia zaczęliśmy aktywnie grając w koszykówkę i piłkę nożną. Potem, aby się schłodzić, wybraliśmy się na plażę, gdzie najpierw się kąpaliśmy, a potem opalaliśmy się. Zaraz po plaży poszliśmy pływać kajakami turystycznymi. Kolejnym celem była nauka posługiwania się alfabetem Morse’a, aby odkodować hasło. Kontynuując poranne zabawy wodne, po obiedzie wybraliśmy baloniadę, czyli grę w siatkówkę, ale balonami z wodą. Na zakończenie dnia czekał na nas Ale cyrk!, czyli chodzenie na szczudłach oraz jazda na dziwnie skonstruowanym rowerze.

Kulka Max, grupa Pani Malwiny J.
Pierwsze zajęcia o nazwie Ranny Lotnik uczyły nas pierwszej pomocy. Na zajęciach z wychowawcą poszliśmy na plażę, gdzie kąpaliśmy się w jeziorze, a później czekały na nas rowerki wodne. Po obiedzie udaliśmy się do lasu i zdobywaliśmy wiedzę na temat survivalu, a później graliśmy w grę Błędny Azymut. Wieczorem odbyły się walki sumo.

Kulka Max, grupa Pani Karoliny J.
Dziś po śniadaniu udaliśmy się do lasu, uczyliśmy się tam podstaw survivalu, czyli tego, jak radzić sobie w trudnych warunkach. Zbudowaliśmy szałasy z pałatek, rozpaliliśmy ogniska i przygotowaliśmy różne inne rzeczy, aby urozmaicić nasze schronienie. Potem sprawdziliśmy swoją wiedzę w Kulkowej Akademii Wiedzy. Byliśmy podzieleni na trzy drużyny, tak jak jesteśmy w pokojach. Wygrała drużyna druga składająca się z Adriana, Michała, Mikołaja, Mateusza, Nikodema i Stasia, wszystkie ich odpowiedzi były prawidłowe. Wszyscy się tak wkręciliśmy, że chcieliśmy kolejnych rund. Przed obiadem braliśmy udział w różnych konkurencjach, aby móc lepiej się ze sobą zintegrować. Przechodziliśmy przez tor przeszkód, przeciągaliśmy linę itp. Robiliśmy dziś też przypinki oraz obrazki techniką quillingu. Spróbowaliśmy swoich sił w spinaniu się na wieżę, którą budowaliśmy sami ze skrzynek. Na koniec dnia wybraliśmy się na seans filmowy do kulkowego planetarium.

Kulka Max, grupa Pani Urszuli W.
Dziś po śniadaniu wybraliśmy się na niezwykłą wyprawę smoczą łodzią po jeziorze. Następnie uczyliśmy się strzelać z wiatrówek sprężynowych. Chwilę późnej udaliśmy się do lasu, gdzie poznawaliśmy zawartość puszki survivalowej oraz podstawy survivalu. Zbudowaliśmy schronienie przy użyciu wojskowej pałatki. Po obiedzie układaliśmy wieżę ze skrzynek, jednocześnie się na nią wspinając. Niektórym z nas udało się zrobić jaskółkę na szczycie wieży. Przed kolacją poznaliśmy alfabet Morse’a i nauczyliśmy się nadawać wiadomości za pomocą telefonów polowych. Po kolacji udaliśmy się na seans w kinie gwiezdnym, oglądaliśmy film o historii lotnictwa.

Kulka Max, grupa Pani Anny Z.
Dzień rozpoczęliśmy od przeprawy jednoosobowymi kajakami, a następnie wybraliśmy się na plażę. Mieliśmy także okazję stoczyć pojedynek łuczniczy. Strzelaliśmy z łuków ze strzałami zakończonymi gąbką. Wyposażeni w odpowiedni sprzęt oddawaliśmy skoki na eurobungee. Poznaliśmy budowę łuku i postawę strzelecką, a następnie strzelaliśmy do tarcz. Wieczorem wybraliśmy się do lasu na nocną grę terenową Świetliki.

Mazury Max, grupa Pana Mikołaja M.
Nasz dzień zaczęliśmy od wyprawy na poligon, na którym naszą pierwszą atrakcją były zorby a następnie jeździliśmy z instruktorem po torze. Naszą ostatnią atrakcyjną na poligonie był ranger, na którym parami jeździliśmy z instruktorem po torze przeszkód. Po powrocie udaliśmy się na plażę a po zjedzonym obiedzie odbyły się zajęcia w Kulkowej Akademii Wiedzy. Dzień zakończyliśmy walką gladiatorów. Zbieramy siły na kolejne atrakcje!

Odkrywcy UFO, grupa Pani Urszuli K.
Kolejny dzień kolonii rozpoczęliśmy od wyprawy kajakami turystycznymi po jeziorze Łęsk, świetnie się bawiliśmy, jednocześnie podziwiając okoliczną przyrodę. Następnie udaliśmy się na zajęcia sumo, gdzie na specjalnej macie i w zabawnych strojach każdy chciał wygrać starcie z przeciwnikiem. Poszliśmy także na plażę, a tam opalaliśmy się oraz kąpaliśmy się w jeziorze. Potem poszliśmy na park linowy, w którym mogliśmy przejść po trasach o różnym poziomie trudności. Mieliśmy też zajęcia Enigma, podczas nich nauczyliśmy się szyfrować wiadomości oraz rozegraliśmy grę. Naszą ostatnią aktywnością było układanie wieży ze skrzynek z jednoczesnym wspinaniem się na nią. To był dzień pełen wrażeń.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Zofii M.
Kolejny słoneczny dzień rozpoczęliśmy od wyprawy rowerkami wodnymi po jeziorze Łęsk. Następnie wybraliśmy się na spacer po leśnej ścieżce dydaktycznej. Nauczyliśmy się dziś jeździć na segwayu oraz pokonaliśmy specjalnie przygotowany tor. Rywalizowaliśmy na specjalnej macie w strojach zawodników sumo. Następnie wybraliśmy się na eurobungee, gdzie wyposażeni w uprząż oddawaliśmy skoki na trampolinie. Dzień zakończyliśmy odwiedzinami w Strefie UFO, gdzie wzięliśmy udział w Kulkowej Akademii Wiedzy. Był to bardzo aktywny dzień pełen wspaniałych atrakcji i dobrej zabawy.

Power Jump, grupa Pani Julii S.
Dzisiaj mija połowa kolonii, od teraz czas będzie leciał dwa razy szybciej. Czwartek dzień rozpoczęliśmy od zajęć kreatywnych. Następnie chłodziliśmy się w jeziorze Łęsk i plażowaliśmy. Po południu mieliśmy zajęcia taneczne. Po obiedzie natomiast bawiliśmy się w konstruktorów. Po południu wybraliśmy się na spacer do lasu.

Power Jump, grupa Pani Poli Ś.
Dzień rozpoczęłyśmy od gry w siatkówkę na boisku. Później uczyłyśmy się jeździć na segwayu, każda z nas pokonała na nim tor przeszkód. Doskonaliłyśmy też nasze umiejętności strzeleckie i celność podczas zajęć z łukami. Byłyśmy też na plaży kąpać się w jeziorze i grać w gry. Wieczorem miałyśmy zajęcia taneczne i uczyłyśmy się obozowych tańców, takich jak belgijka i skrzypek. Dzień zakończyłyśmy aktywnie na ściance wspinaczkowej.

Summer Challenge, grupa Pani Natalii J.
Czwartek rozpoczęliśmy od zajęć na poligonie, czekała tam na nas zorba, quady oraz jazda rangerem, było nieziemsko. Po powrocie do ośrodka mieliśmy chwilę odetchnąć i zregenerować się na kolejne zajęcia. Po obiedzie odpoczywaliśmy na plaży opalając się i pływając. Dzień zakończyliśmy sporą dawką wiedzy na temat survivalu

Summer Challenge, grupa Pani Oliwii M.
Tego dnia czekała nas wyprawa na poligon. Po dotarciu na miejsce, każdy z nas miał okazję poprowadzić quad oraz zostać pasażerem terenowego pojazdu ranger. Jeździliśmy po specjalnych torach w towarzystwie instruktorów. Po powrocie z poligonu udaliśmy się na zajęcia cyrkowe, uczyliśmy się jazdy na dziwnym rowerze oraz próbowaliśmy swoich sił w chodzeniu na szczudłach, szło nam całkiem nieźle. Następnie wybraliśmy się na plażę, aby po wymagających atrakcjach zrelaksować się na brzegu oraz wykąpać w jeziorze. Na zakończenie dnia, wyruszyliśmy w leśną trasę, aby wziąć udział w grze terenowej Świetliki, która polegała na odszukiwaniu świetlików na leśnej ścieżce w celu rozwiązania zagadki.

Summer Challenge, grupa Pani Dominiki S.
Z samego rana wyruszyliśmy na poligon, gdzie czekały na nas quady, ranger i zorba. Wszystkim trzem wyzwaniom dzielnie stawiliśmy czoła. Największą frajdę sprawiła nam zorba. Po obiedzie wybraliśmy się do Strefy UFO, jednak podpisaliśmy obietnicę, która zobowiązuje nas do zachowania tajemnicy co do jej zawartości. Świetnie bawiliśmy się na zajęciach tanecznych dance! dance! dance!, a nasz dzień zakończyliśmy wspólnym ogniskiem przy muzyce i zabawach integracyjnych.

Summer Challenge, grupa Pani Karoliny S.
Szóstego dnia po śniadaniu udałyśmy się spacerem na poligon, gdzie mogłyśmy przejechać się rangerem, quadami i stoczyć się z pagórka w zorbie. By odpocząć od upału, poszłyśmy na plażę. Następnie wypłynęłyśmy na jezioro kajakami. Każda z nas świetnie poradziła sobie na wodzie! Ten wspaniały dzień zakończyłyśmy ogniskiem z pieczeniem kiełbasek!

Summer Challenge, grupa Pani Zuzanny Ś.
Czwartek rozpoczęliśmy od wyprawy na poligon, gdzie doświadczyliśmy ekstremalnej jazdy na quadach oraz rangerach. Toczyliśmy się również ze zbocza w wielkiej kuli zwanej zorbą. Po obiedzie przeszliśmy test astronauty na żyroskopie. Następnie dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek na temat działania świata i wielu znanych nam rzeczy. Dzień zakończyliśmy rozwiązując zagadki naukowe, które zostawił nam nieznany przybysz podczas nocnej gry terenowej o nazwie Świetliki.

Super Obóz Militarny Plus, grupa Pani Zuzanny C.
Czwartek rozpoczęliśmy intensywnie. Po smacznym śniadaniu całą grupą wybraliśmy się na poligon. Zabawę rozpoczęliśmy od gry paintballowej. Po wysłuchaniu zasad bezpieczeństwa rozstawiliśmy się na arenie i rozpoczęliśmy deathmatch. Następnie odbył się wojskowy tor przeszkód. Po smacznym obiedzie wybraliśmy się na przepustkę do Szczytna. To był czas pełnego relaksu. Spacerowaliśmy nad jeziorem, jedliśmy smaczne lody i gofry. Następnie każdy z nas miał chwilę wolnego czasu na kupno pamiątek. To był bardzo intensywny dzień.

Super Obóz Militarny Plus, grupa Pani Zuzanny D.
Obudził nas słoneczny dzień. Pierwszą atrakcją był dziś poligon. Zagraliśmy dwa mecze paintballowe i przeszliśmy wojskowy tor przeszkód. Po powrocie schłodziliśmy się w jeziorze. Po obiedzie wyruszyliśmy na przepustkę poza ośrodek. Zwiedziliśmy pobliskie miasto Szczytno, gdzie poznaliśmy najbardziej rozpoznawalne lokalne miejsca. Po powrocie czekały nas gry, zabawy i muzyka na podobozie. To był intensywny i bardzo przyjemny dzień.

Super Obóz Militarny Plus, grupa Pani Julii G.
Czwartek był bardzo aktywnym dniem. Rano wybraliśmy się na poligon, gdzie rozegraliśmy dwie gry w paintball i sprawdziliśmy swoje umiejętności na wojskowym torze przeszkód. Po powrocie zjedliśmy obiad, wsiedliśmy w kulkowy autobus i ruszyliśmy na przepustkę do Szczytna, gdzie spacerowaliśmy po mieście, zjedliśmy lody i odpoczęliśmy w parku i na placu zabaw. Do był bardzo aktywny dzień!

VIP, grupa Pani Zuzanny F.
Dzień szósty rozpoczęliśmy od strefy VIP, na której mogliśmy korzystać z żyroskopu, ścianki wspinaczkowej oraz parku linowego bez limitu. Następnie korzystaliśmy z plaży, graliśmy w piłkę, pływaliśmy i korzystaliśmy z dobrej pogody. Po obiedzie ponownie skorzystaliśmy z kąpieliska oraz plaży. Dzień zaliczyliśmy wspólnym piżama party. Siedzieliśmy razem w pokojach i graliśmy w gry planszowe. To był świetny dzień!

VIP, grupa Pani Weroniki Sz.
Dzień rozpoczęliśmy od strefy VIP, w której czekały na nas żyroskop, park linowy oraz ścianka wspinaczkowa. Mogliśmy wybrać do woli, w jakiej aktywności chcemy brać udział. Potem udaliśmy się na plażę, gdzie braliśmy wodne kąpiele i odpoczywaliśmy w blasku słońca. Po obiedzie graliśmy w gry integracyjne, między innymi tor przeszkód, bieg na dmuchańcu i przeciąganie liny. Następnie poszliśmy odpocząć na plaży, a po kolacji wybraliśmy się na grę terenową w lesie o nazwie Świetliki.