RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2024

Turnus V (05.08-15.08.2024)

Dzień 4 - Zabawy na okrągło

Dodany: 2024.08.08

Adrenalina, grupa Pani Julii H.
Rano wyszliśmy na boisko, gdzie graliśmy w koszykówkę, siatkówkę i piłkę nożną oraz w różne gry integracyjne. Następnie udaliśmy się na spacer leśną ścieżką edukacyjną. Po południu poznawaliśmy budowę quadów i uczyliśmy się podstaw jazdy oraz próbowaliśmy jeździć. Później odwiedziliśmy kino sferyczne 3D, gdzie pod wielką kopułą obejrzeliśmy film o historii zdobywania przestworzy. Dzień skończyliśmy na zabawie podczas skocznej dyskoteki z kolorowymi światłami i tańcem.

Adrenalina, grupa Pani Patrycji W.
Czwarty kulkowy dzień rozpoczęliśmy od gry Enigma, czyli nauki podstawowych technik szyfrowania wiadomości. Następnie przekroczyliśmy bramę tajnej Strefy UFO, weszliśmy do kokpitu spodka, zobaczyliśmy film z raportem na temat kosmitów oraz zwiedziliśmy kosmiczne laboratorium. Wczesnym południem udaliśmy się do lasu na survival, na którym poznaliśmy podstawy sztuki przetrwania oraz uczyliśmy się budować schronienie z pałatki. Po obiedzie wybraliśmy się na boisko do siatkówki i rozegraliśmy mecz. Pod wieczór ruszyliśmy na quady. Każdy z nas miał okazję przejechać się quadem po kulkowym torze. Dzień zakończyliśmy grą terenową Świetliki, która polegała na zdobyciu mapy i odnalezieniu skarbu.

BFF Extra, grupa Pani Marii Ż.
Kolejny dzień kulkowej przygody zaczęłyśmy od gry Błędny Azymut, podczas której nauczyłyśmy się wyznaczać azymut oraz odgadywałyśmy różne ciekawe zagadki. Następnie czekała nas ścianka wspinaczkowa, na której wchodziłyśmy po trasach z różnym poziomem trudności. Kolejną atrakcją były mega gry. Grałyśmy m.in. w mega jengę oraz twistera. Po obiedzie wykazałyśmy się kreatywnością w tworzeniu pamiątkowych koszulek, a po kolacji wybrałyśmy się na nocne poszukiwanie świetlików.

Gwiezdny Kadet, grupa Pana Cezarego M.
Czwarty dzień naszych przygód rozpoczęliśmy kąpielami i plażowaniem. Następnie uczestniczyliśmy w grze fabularnej, rozszyfrowując zadania. Po smacznym obiedzie wyruszyliśmy na wyprawę kajakami turystycznymi po jeziorze Łęsk. Gdy wróciliśmy, pokonywaliśmy trasy parku linowym, co przyniosło nam wiele emocji. Potem udaliśmy się na żyroskop, który spowodował u nas niesamowite doznania i emocje, dzięki czemu zakończyliśmy dzień w wielkim stylu.

Harry Potter, grupa Pani Aleksandry D.
Czwartek rozpoczęliśmy od integracji w naszym podobozie. Graliśmy w karty i dużo rozmawialiśmy. Następnie wybraliśmy się na plażowanie nad naszym jeziorem. Jeszcze przed obiadem zorganizowaliśmy turniej baloniady. Rywalizowaliśmy przeciwko drugiej grupie przy użyciu ręczników oraz balonów wypełnionych wodą. Później odbyła się druga część survivalu. Tworzyliśmy filtry do wody oraz uczyliśmy się poprawnego korzystania z krzesiwa. Poznaliśmy rodzaje stosów ogniskowych. Na dynamicznej strzelnicy snajperskiej doskonaliliśmy swoją celność strzelając do celów rozstawionych na arenie paintballowej. Wieczorem odbyła się dyskoteka. Wytańczyliśmy się za wszystkie czasy!

Harry Potter, grupa Pani Arweny S.
Po śniadaniu udaliśmy się na zajęcia integracyjne, na których bawiliśmy się w różne gry - rzeźbiarz, ninja i bezludna wyspa. Zagraliśmy również w planszówki, zbierając punkty dla Pucharu Domów. Po obiedzie spędziliśmy czas na magicznych dywanach, a później szukaliśmy horkruksów podczas gry terenowej. Pod koniec dnia tworzyliśmy własne bransoletki.

Kulka Max, grupa Pani Darii L.
Zaczęliśmy dziś od mega gier. Mieliśmy okazję zagrać w mega jengę, mega twistera i jeszcze kilka innych mega zabaw. Następnie poszliśmy nad jezioro na wyprawę kajakami sit on top. Nauczyliśmy się dziś również jeździć segwayami i pokonaliśmy tor przeszkód. Udaliśmy się również na zajęcia na ściance wspinaczkowej. Mieliśmy cztery drogi o różnym poziomie trudności do wyboru. Na zakończenie dnia czekała nas super zabawa na dyskotece ze świetną muzyką.

Kulka Max, grupa Pani Dominiki B.
Za nami dzień pełen wrażeń! Po śniadaniu poznaliśmy budowę łuku i uczyliśmy się z niego strzelać. Następnie w Strefie UFO sprawdziliśmy swoją naukową wiedzę o Ziemi i Wszechświecie. Wyruszyliśmy też na wyprawę dwuosobowymi kajakami po pięknym jeziorze Łęsk. Dzięki zajęciom łącznościowym poznaliśmy alfabet Morse’a i zasady działania telefonów polowych. Dzień zakończyliśmy wspólną zabawą na dyskotece.

Kulka Max, grupa Pani Urszuli K.
Dzień rozpoczął się dla nas od walk gladiatorów, podczas których pojedynkowaliśmy się na specjalnej macie przy użyciu gumowych lanc. Następnie udaliśmy się na grę paintballową. Wybraliśmy się także na wyprawę rowerami wodnymi po jeziorze Łęsk. Po południu poszliśmy na mega gry, mieliśmy okazję zagrać między innymi w mega twister i mega jengę. Udaliśmy się również do sferycznego kina gwiezdnego, w którym obejrzeliśmy trójwymiarowy film o historii zdobywania przestworzy. Na koniec dnia poszliśmy na nocną grę terenową Świetliki, podczas której rozwiązywaliśmy naukowe zagadki pozostawione przez nieznanego przybysza.

Kulka Open, grupa Pani Aleksandry Ś.
Naszą pierwszą atrakcją było dzisiaj układanie wysokich wież ze skrzynek, a następnie wchodzenie na nie w bezpiecznej uprzęży. Poznaliśmy również budowę łuku i strzały oraz prawidłową postawę strzelecką, a następnie wzięliśmy udział w konkursie strzeleckim. Następnie przyszedł czas na doskonalenie naszych umiejętności strzeleckich z wiatrówką sprężynową. Po intensywnym poranku udaliśmy się na odpoczynek nad jezioro na plażę, gdzie zażyliśmy kąpieli i złapaliśmy trochę słońca. Dzień zakończyliśmy świetną zabawą na dyskotece.

Kulka Open, grupa Pani Oliwii M.
Dzień rozpoczęliśmy od trzygodzinnego rejsu kajakami turystycznymi po jeziorze Łęsk. Dobrani w pary zwiedzaliśmy różne zakątki jeziora i podziwialiśmy jego uroki. Później odbyła się Kulkowa Akademia Wiedzy, próbowaliśmy zapamiętać jak najwięcej ciekawostek z encyklopedii Yazruma, aby następnie przystąpić do interaktywnego quizu z wiedzy ogólnej. Potem wybraliśmy się na plażę, wykąpać się w jeziorze i odpocząć na jego brzegu. Po udanym wypoczynku rozegraliśmy mecz koszykówki. Na zakończenie dnia bawiliśmy się na dyskotece, tańcząc w rytm muzyki.

Mazury Max, grupa Pani Anny N.
Kolejny dzień w Kulce rozpoczął się od wyprawy rowerkami wodnymi po jeziorze Łęsk. Następnie stoczyliśmy ze sobą pojedynki w strojach sumo. To były emocjonujące starcia! Kolejną atrakcją była ścianka wspinaczkowa z czterema poziomami trudności. Po obiedzie budowaliśmy wieżę ze skrzynek, jednocześnie się na nią wspinając. Kolejną atrakcją było trójwymiarowe kino sferyczne. Wieczorem odbyła się dyskoteka. Świetnie się tam bawiliśmy!

Obóz Herosów, grupa Pani Agaty G.
Po śniadaniu niektórzy herosi, w ramach zajęć fakultatywnych, pojechali na wycieczkę do Olsztyna, zwiedzając wiele ciekawych miejsc i zabytków. Inne z nas były na spacerze w lesie, podczas którego zdobyłyśmy wiele interesujących informacji. Po obiedzie poszłyśmy na park linowy, na którym pokonywałyśmy dwa poziomy trudności. Następnie miałyśmy wyprawę wieloosobową łodzią, inaczej zwaną smoczą łodzią. Po kolacji odbyła się świetna zabawa taneczna.

Obóz Herosów, grupa Pani Emilii K.
Dziś czekały na nas niesamowite wrażenia! Wybrałyśmy się na spacer Leśną Ścieżką Edukacyjną. Uczyłyśmy się szyfrowania z Hermesem podczas zajęć Enigma, a później spróbowałyśmy wykorzystać nowe umiejętności w praktyce. Następnie wyruszyłyśmy na wyprawę po jeziorze Łęsk, podziwiałyśmy brzegi rezerwatu Kulka i świetnie się bawiłyśmy. Wieczorem odbyła się dyskoteka z ulubionymi hitami, podczas której tańcom nie było końca!

Obóz Herosów, grupa Pani Kamili Ch.
W czwartek rano Apollo był z nas bardzo dumny, ponieważ rozpoczęliśmy dzień artystycznie od pisania naszego herosowego hymnu. Potem doskonaliliśmy go na plaży korzystając z uroków Mazur i kąpiąc się w jeziorze. Przed obiadem natchnienie nas nie opuszczało, więc tworzyliśmy naklejki przedstawiające naszych boskich rodziców. Następnie razem z naszą patronką Artemidą udaliśmy się na zawody łucznicze. Jak na prawdziwe łowczynie przystało, poradziłyśmy sobie świetnie. Przed kolacją odwiedziła nas muza tańca Terpsychora. Doskonaliliśmy wspólnie nasze umiejętności taneczne, a na koniec sprawdziliśmy się w tanecznej bitwie. To były idealne zajęcia przed wieczorną dyskoteką, bo dzięki treningowi parkiet był nasz.

Obóz Herosów, grupa Pani Mileny K.
Kolejny dzień pełen wrażeń. Zaczęliśmy od dopracowywania naszego hymnu, ponieważ już niedługo będzie przegląd wszystkich herosowych pieśni. Następnie graliśmy w mega gry, czyli wielkie wersje popularnych gier, takich jak jenga i twister. Na kolejnych zajęciach uczyliśmy się kodować wiadomości różnymi sposobami, aby móc sekretnie się porozumiewać z sojusznikami. Następnie uczyliśmy się tańczyć pod okiem Terpsychory, aby nasze nabyte umiejętności wykorzystać podczas wieczornej dyskoteki.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Emilii S.
Dziś rano udaliśmy się na strzelnicę paintballową, gdzie odbył się turniej strzelecki. Następnie jeździliśmy quadem z instruktorem po specjalnym torze. Później poszliśmy na podchody do lasu. Po pysznym obiedzie udaliśmy się na plażę i skorzystaliśmy z kąpieli w jeziorze Łęsk. Następnie budowaliśmy wielkie budowle z klocków Lego i bambonady. Wieczorem odbyły się rozgrywki laserowego paintballu.

Power Jump, grupa Pani Kornelii W.
W kolejnym dniu w Kulce rozegraliśmy grę terenową, podczas której odszyfrowywaliśmy hasła, a następnie robiliśmy związane z nimi zdjęcia. Wybraliśmy się również na plażę, gdzie mogliśmy odpocząć i skorzystać z kąpieli w jeziorze. Po południu udaliśmy się na grę Urodziny Kubusia Puchatka, na której czekało nas pełno ekscytujących zabaw. Udaliśmy się też na realną zabawę w wirtualnym świecie na magicznych dywanach, a wieczór spędziliśmy sprawdzając swoją wiedzę o Ziemi i Wszechświecie.

Summer Challenge, grupa Pani Aleksandry Ch.
Czwartek rozpoczęliśmy od selfie challenge. Otrzymaliśmy listę zdjęciowych zadań do zrealizowania. Dzięki temu mamy super pamiątkę! Następnie odpoczęliśmy na plaży oraz kąpaliśmy się w jeziorze. Później pokonaliśmy cztery trasy o różnych poziomach trudności na ściance wspinaczkowej. Poznaliśmy też zasady udzielania pierwszej pomocy oraz zbudowaliśmy własne nosze. Wieczorem wybraliśmy się do lasu, aby odnaleźć zaginioną mapę. Za każdą rozwiązaną zagadkę otrzymywaliśmy jej kawałek. Po powrocie na teren ośrodka złożyliśmy mapę w całość i w ten sposób odnaleźliśmy słodki skarb.

Summer Challenge, grupa Pani Barbary W.
Kolejny dzień w Kulce rozpoczęłyśmy od spaceru do sąsiedniej miejscowości. Wracałyśmy Leśną Ścieżką Edukacyjną. Następnie udałyśmy się do Cool Clubu, gdzie obejrzałyśmy film. Po obiedzie przeszłyśmy szkolenie na kosmicznym żyroskopie, czyli symulatorze wrażeń startu do gwiezdnego lotu. Później udałyśmy się na zajęcia łucznicze, podczas których mogłyśmy nauczyć się podstawowych postaw strzeleckich oraz poćwiczyć naszą celność. Po kolacji miałyśmy dyskotekę z DJ-em, na której bawiłyśmy się do popularnych piosenek.

Summer Challenge, grupa Pani Elwiry O.
Czwartek rozpoczęłyśmy od obejrzenia filmu animowanego. Następnie grałyśmy w grę francuską, zadawałyśmy pytania innym uczestnikom kolonii. Później odpoczywałyśmy na plaży, kąpałyśmy się i grałyśmy w gry karciane. Po obiedzie brałyśmy udział w Akcji Integracji, z takimi zabawami, jak kamizelki kredowe, trójlina, chodzenie po skrzynkach. Potem weszliśmy do tajnej Strefy UFO, to było naprawdę niesamowite! Dowiedziałyśmy się wielu ciekawych rzeczy. Zwieńczeniem dnia była nocna gra terenowa Świetliki. Wybrałyśmy się do lasu w poszukiwaniu zagadek i w celu odnalezienia skarbu ukrytego na terenie ośrodka.

Summer Challenge, grupa Pani Julii S.
Dzisiaj rano pływaliśmy po jeziorze smoczą łodzią. Następnie uczestniczyliśmy w zajęciach Ranny Lotnik, podczas których uczyliśmy się podstaw pierwszej pomocy. Wyznaczaliśmy też Błędny Azymut i poruszaliśmy się po ośrodku na podstawie wyznaczanych współrzędnych. Graliśmy też w mafię i meduzę. Uczestniczyliśmy w zajęciach integracyjnych, a wieczorem rozegraliśmy grę terenową Świetliki.

Summer Challenge, grupa Pani Karoliny F.
Dzień rozpoczęliśmy od wyprawy kajakami jednoosobowymi sit on top po jeziorze. Następnie jeździliśmy na segwayu. Po tym wybraliśmy się na park linowy, na którym przeszliśmy dwie trasy o różnym poziomie trudności. Po obiedzie graliśmy w selfie challenge. Następnie uczyliśmy się strzelać z wiatrówek. Dzień zakończyliśmy wieczorną grą terenową.

Summer Challenge, grupa Pani Kingi S.
Czwartek zaczęliśmy od obejrzenia filmu. Potem wspólnie graliśmy w gry na boisku. Udaliśmy się także do tajnej Strefy UFO, gdzie weszliśmy do kokpitu spodka oraz zobaczyliśmy film o historii kosmitów na Mazurach. Następnym punktem dnia była wyprawa rowerkami wodnymi po jeziorze Łęsk. Po kolacji wyszliśmy poza ośrodek na grę terenową o nazwie Świetliki. Naszym zadaniem było rozwiązanie zagadek, jakie pozostawił nam nieznany przybysz.

Summer Challenge, grupa Pani Natalii K.
Ten dzień rozpoczęliśmy od różnych gier (państwa miasta, piłka nożna, kolory, gra w historyjki). Korzystając z pogody opalaliśmy się na plaży oraz kąpaliśmy się w jeziorze. Po obiedzie wzięliśmy udział w grze terenowej Ranny Lotnik, dotyczącej pierwszej pomocy. Poznaliśmy jej najważniejsze zasady, a później wykorzystaliśmy je podczas gry terenowej. Kolejną atrakcją były kajaki sit on top, na których samodzielnie pod okiem ratownika płynęliśmy po jeziorze. Na koniec dnia wzięliśmy udział w nocnej grze terenowej Świetliki, podczas której rozwiązywaliśmy naukowe zagadki, jakie zostawił nieznany przybysz.

Summer Challenge, grupa Pani Oliwii H.
Część z nas wybrała się na fakultatywną wycieczkę, aby zobaczyć atrakcje Olsztyna. Inni w tym czasie bawili się, grali w różne gry i zabawy oraz spędzali czas na plaży. Wszyscy razem popłynęliśmy rowerkami po jeziorze Łęsk. Następnie integrowaliśmy się podczas zajęć Akcja Integracja, rywalizując w różnych zabawach. Wieczorem poszliśmy do lasu na nocną grę terenową Świetliki.

Summer Challenge, grupa Pani Patrycji M.
Kolejny dzień minął nam w mgnieniu oka. Rozpoczęliśmy go od wspólnego spaceru po Leśnej Ścieżce Edukacyjnej aż do pobliskiej miejscowości. Następnie udaliśmy się na animowany seans filmowy do Cool Clubu. Później uczestniczyliśmy w nauce strzelania z wiatrówek, po której braliśmy udział w turnieju strzelniczym. Pod wieczór w zabawnych strojach zorganizowaliśmy mistrzostwa walk sumo. Po kolacji przyszedł czas na wyczekiwaną dyskotekę, na której bawiliśmy się i wspólnie tańczyliśmy.

Super Obóz Militarny Plus, grupa Pana Mikołaja M.
Naszą kulkową przygodę zaczęliśmy dziś od zajęć na żyroskopie, na którym mogliśmy poczuć się jak kosmonauta w kosmosie. Następnie mieliśmy zajęcia survivalowe, podczas których uczyliśmy się jak filtruje się wodę oraz jak posłużyć się krzesiwem. Naszym kolejnym punktem dnia była dynamiczna strzelnica, na której w parach mieliśmy za zadanie zestrzelić cele w ruchu. Po południu poszliśmy do gwiezdnego kina 3D, w którym obejrzeliśmy film o historii awiacji. Dzień zakończyliśmy wspólną obozową dyskoteką w naszym pięknym Cool Clubie. Zbieramy siły na następny dzień!

Super Obóz Militarny Plus, grupa Pani Zuzanny C.
Czwartek rozpoczęliśmy od integracji na naszym podobozie. Graliśmy w karty i dużo rozmawialiśmy. Następnie wybraliśmy się na plażowanie nad naszym jeziorem. Jeszcze przed obiadem zorganizowaliśmy turniej baloniady. Rywalizowaliśmy przeciwko drugiej grupie przy użyciu ręczników oraz balonów wypełnionych wodą. Później odbyła się druga część survivalu. Tworzyliśmy filtry do wody oraz uczyliśmy się poprawnego korzystania z krzesiwa. Poznaliśmy rodzaje stosów ogniskowych. Na dynamicznej strzelnicy snajperskiej doskonaliliśmy swoją celność strzelając do celów rozstawionych na arenie paintballowej. Wieczorem odbyła się dyskoteka. Wytańczyliśmy się za wszystkie czasy!

Super Obóz Militarny Plus, grupa Pani Zuzanny D.
Dziś rano spędziliśmy czas na podobozie grając w ziemniaka. Następnie wybraliśmy się na plażowanie. Graliśmy również w baloniadę na boisku do siatkówki. Po obiedzie wzięliśmy udział w dynamicznej strzelnicy paintballowej. Odbyły się również kolejne zajęcia survivalowe, podczas których uczyliśmy się układać stosy ogniskowe oraz jak posługiwać się krzesiwem i filtrować wodę. Na koniec dnia odbyła się pierwsza na tym turnusie dyskoteka.

VIP, grupa Pani Aleksandry P.
Kolejny dzień kolonii rozpoczęłyśmy od wizyty w owianej tajemnicą Strefie UFO. Następnie udałyśmy się na zajęcia o nazwie walki gladiatorów, podczas których wyposażone w gumowe lance rywalizowałyśmy na specjalnej kolorowej macie. Zajęciami, które czekały nas później były quady - nabyłyśmy umiejętności związane z jazdą na torze. Potem przyszła pora na Archery Challenge - starcie łuczniczek. Zwieńczeniem dnia była dyskoteka w Cool Clubie.

VIP, grupa Pani Julii R.
To już nasz czwarty dzień w Ośrodku Kulka! Dziś spędziliśmy go bardzo aktywnie, graliśmy w siatkówkę i koszykówkę, to nasze ulubione sporty. Uczyliśmy się jeździć na segwayu, czyli elektrycznym dwukołowym pojeździe. Tor był wymagający, świetnie daliśmy sobie radę. Potem graliśmy w mega gry. Sprawdziliśmy swoją koordynację ruchową grając w twistera, układaliśmy różne wyrazy na mega scrabblach i kształtowaliśmy swoją koncentrację układając mega bierki. Dzień zakończyliśmy skoczną dyskoteką. To był kolejny piękny dzień!

VIP, grupa Pani Zuzanny S.
Czwartek rozpoczęliśmy od zajęć, na których poznaliśmy budowę i obsługę quadu. Następnie wykorzystując poznane informacje jeździliśmy na quadzie po specjalnie przygotowanym do tego torze. To była świetna zabawa. Dzisiaj strzelaliśmy również z łuków, ćwicząc celność i postawę strzelecką. Na zajęciach o nazwie Błędny Azymut wykazaliśmy się umiejętnościami posługiwania się kompasem i orientacji w terenie. Stoczyliśmy walki niczym prawdziwi gladiatorzy w rzymskim Koloseum wyposażeni w specjalne lance. Na koniec dnia poszliśmy na dyskotekę, podczas której wytańczyliśmy się za wszystkie czasy.