RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2024

Turnus IV (25.07-04.08.2024)

Dzień 5 - Zabawa przede wszystkim

Dodany: 2024.07.29

33 Przygody, grupa Pani Mai R.
Dzień zaczęliśmy od zajęć integracyjnych. Później wzięliśmy udział w malowaniu w chmurach. Podzieleni na grupy malowaliśmy farbami naszą wizję Kulki. Następnie nadszedł czas na odrobinę rywalizacji, rozegraliśmy mecz koszykówki. Po obiedzie wybraliśmy się na ściankę wspinaczkową, a następnie świetnie bawiliśmy się grając w mega gry, czyli powiększony twister, jengę oraz wiele innych. Na koniec dnia poszliśmy poza teren naszego ośrodka na grę terenową Świetliki.

Adrenalina, grupa Pani Anny N.
Nasz kolejny dzień w Kulce zaczęliśmy od poznania budowy łuku i sprawdzenia naszej celności. Następnie uczestniczyliśmy w zajęciach survivalowych. Poznaliśmy tam podstawy survivalu i jego rodzaje. Nauczyliśmy się budować schronienie przy użyciu wojskowej pałatki. Po pysznym obiedzie sprawdziliśmy swoją wiedzę z historii, przyrody, sztuki oraz wielu innych dziedzin podczas Kulkowej Akademii Wiedzy. Dzień zakończyliśmy grą terenową Świetliki. Poprowadziły nas one nocną trasą, na której wykonaliśmy wiele zadań, aby odkryć skarb.

Adrenalina, grupa Pani Elwiry O.
Dzień rozpoczęliśmy od Strefy UFO, wzięliśmy udział w Kulkowej Akademii Wiedzy – najpierw poznaliśmy ciekawostki z encyklopedii Yazruma, a potem braliśmy udział w teleturnieju. Następnie sprawdziliśmy, jak pracujemy w grupie podczas Akcji Integracji. Potem przeszliśmy park linowy składający się z dwóch poziomów trudności, świetnie nam poszło. Po obiedzie plażowaliśmy, delektując się słońcem i relaksem nad wodą. Następnie tworzyliśmy własne układy taneczne, które później mogliśmy pokazać grupie i zatańczyć je razem. Zwieńczeniem dnia była nocna gra terenowa Świetliki. Wybraliśmy się do lasu w poszukiwaniu zagadek i w celu odnalezienia skarbu ukrytego później na terenie ośrodka.

Adrenalina, grupa Pani Kornelii W.
Poranek rozpoczęliśmy od przejścia ćwiczeń astronauty na żyroskopie, dzięki czemu mogliśmy poczuć wrażenia podobne do odczuwalnych podczas startu rakiety kosmicznej. Następnie braliśmy udział w pakiecie zabaw i gier integracyjnych, podczas których rywalizowaliśmy między sobą w różnych konkurencjach. Po południu poznaliśmy budowę quad i nabyliśmy podstawowe umiejętności związane z jazdą na torze. Wieczór spędziliśmy na ognisku integracyjnym, na którym piekliśmy kiełbaski i miło spędziliśmy czas śpiewając i grając w gry.

BFF Extra, grupa Pani Ewy W.
Dzisiaj rozpoczęłyśmy od malowania w chmurach, czyli na rozciągniętej między drzewami przezroczystej folii. Później ćwiczyłyśmy pierwszą pomoc na fantomie zgodnie ze wskazówkami ratowników. Podczas gry terenowej Błędny Azymut uczyłyśmy się wyznaczać azymut przy użyciu kompasu i rozwiązałyśmy ciekawe zagadki. Po obiedzie trenowałyśmy podstawy pracy aktora i poprawnego oddechu. Na koniec dnia odbyła się dyskoteka.

BFF Extra, grupa Pani Marii Ż.
Poniedziałek zaczęłyśmy od grania w mega gry. Rywalizowałyśmy m.in. w mega twisterze, jendze i bierkach. Następnie miałyśmy mecz siatkówki, podczas którego było zabawnie. Kolejną atrakcją były Kosmiczne Puzzle. Gra polegała na szukaniu zagadek, na które następnie odpowiadałyśmy i dostawałyśmy fragment puzzli. Po obiedzie miałyśmy zajęcia teatralne, podczas których poznałyśmy podstawy gry aktorskiej i realizowałyśmy różnorodne ćwiczenia. Dzień zakończyłyśmy dyskoteką, na której bawiłyśmy się wyśmienicie.

Gwiezdny Kadet, grupa Pani Mileny K.
Dzień zaczęliśmy od kreatywnego budowania z elementów bambonady. Konkurowaliśmy w budowie najwyżej wieży oraz najciekawszego pojazdu. Następnie udaliśmy się na zajęcia cyrkowe. Mieliśmy okazję pojeździć na dziwnym rowerze oraz uczyliśmy się chodzić na szczudłach. Jeszcze przed obiadem poszliśmy na strzelnicę paintballową, na której stoczyliśmy pojedynek snajperski. Po obiedzie zagraliśmy w grę francuską, aby móc lepiej zapoznać się z ośrodkiem i jego pracownikami. Następnie wspinaliśmy się na ściance wspinaczkowej o czterech poziomach trudności. Dzień zakończyliśmy ogniskiem, zabawami integracyjnymi i pieczeniem kiełbasek.

Gwiezdny Kadet, grupa Pani Zuzanny J.
Dzień rozpoczęliśmy od gry w siatkówkę, kolorowania i rysowania. Następną atrakcją była nauka jazdy na segwayu. Uczyliśmy się na nim jeździć poprzez pokonywanie specjalnie przygotowanego toru przeszkód. Po obiedzie wzięliśmy udział w grze paintballowej polegającej na pozornej walce na broń barwiącą. Na Akcji Integracji braliśmy udział w różnych grach integrujących, dzięki którym mogliśmy się lepiej poznać. Dzień zakończyliśmy zajęciami z robienia bransoletek ze sznurka.

Harry Potter, grupa Pani Doroty O.
Kolejny dzień w Kulce rozpoczęłyśmy od warsztatów magiczną techniką quillingu, na których stworzyłyśmy najróżniejsze stworzenia ze świata Harry’ego Pottera. Następnie uczestniczyłyśmy w grach ruchowych oraz logicznych. Kolejnym punktem naszego dnia było stworzenie swoich własnych Nimbusów 2024. Każda z nas ma teraz swoją miotłę, którą wykorzystamy do gry w quidditcha. Po obiedzie wzięłyśmy udział w grze terenowej Więzień z Azkabanu, podczas której zmierzyłyśmy się z różnymi zadaniami, aby uwolnić Syriusza Blacka. Następnie puściłyśmy wodze fantazji i malowałyśmy arcydzieła w chmurach. Na zakończenie dnia czytałyśmy fragmenty książki o naszym bohaterze.

Kosmiczna Misja, grupa Pani Anny Z.
Rano wybraliśmy się na kosmiczną wycieczkę śladami UFO. Zwiedzaliśmy Mikołajki w celu udokumentowania miejsc strategicznych dla Yazruma. Po powrocie do ośrodka wzięliśmy udział w rozgrywkach laserowego paintballu. Odbyliśmy także trening na symulatorze lotów kosmicznych, czyli żyroskopie. Wieczorem uczyliśmy się strzelać z wiatrówek.

Kulka Max, grupa Pani Kamili W.
Dzień rozpoczęliśmy od potyczek ze świetlną bronią i detektorami trafień, czyli paintballu laserowego. Udaliśmy się także na plażę, aby skorzystać z kąpieli w jeziorze pod czujnym okiem ratownika wodnego. Ponadto uczyliśmy się strzelania z wiatrówki sprężynowej do celu. Po obiedzie weszliśmy do Strefy UFO, a w niej do Kwatery Głównej, spodka kosmicznego i laboratorium. Dzięki temu wszyscy osiągnęliśmy trzeci, najwyższy stopień wtajemniczenia kosmicznego. Potem rozegraliśmy emocjonujący mecz koszykówki. Natomiast wieczorem uczyliśmy się jeździć segwayem po specjalnie przygotowanym do tego torze przeszkód.

Kulka Max, grupa Pani Oliwii H.
Ten piękny dzień zaczęliśmy od rozgrywki paintballowej, podczas której wymyślaliśmy wiele różnych taktyk. Następnie wykorzystaliśmy wiedzę zdobytą dzięki zapoznaniu się z encyklopedią Yazruma podczas Kulkowej Akademii Wiedzy. Spędziliśmy trochę czasu na plaży i podczas gry ziemniak. Mieliśmy również możliwość poczuć się jak astronauci, gdy korzystaliśmy z żyroskopu. Po kolacji poszliśmy na spacer, aby rozegrać grę terenową Świetliki.

Kulka Max, grupa Pani Patrycji M.
Piąty dzień kolonii rozpoczęliśmy od zabawy w paintball. Bawiliśmy się niesamowicie, mając możliwość wspólnej rywalizacji oraz strzelania do przeciwników. Następnie udaliśmy się na laserowy paintball, na którym znów sprawdzaliśmy nasz spryt i celność. Nie brakowało również gier terenowych, ponieważ uczestniczyliśmy w grze francuskiej, zdobywając odpowiedzi na wiele pytań dotyczących ośrodka. Później braliśmy udział w strzelaniu do tarcz za pomocą wiatrówek. Po całym dniu zabaw w strzelanie poszliśmy do lasu na grę terenową Świetliki.

Kulka Max, grupa Pani Patrycji W.
Piąty kulkowy dzień rozpoczęliśmy od strzelnicy paintballowej, na której został przeprowadzony turniej strzelania. Następnie poszliśmy strzelać z wiatrówek do tarcz, które mogliśmy zabrać na pamiątkę. Po strzelaniu z markerów i wiatrówek wybraliśmy się na plażowanie i kąpiele. Po południu mieliśmy zajęcia łącznościowe, które polegały na szyfrowaniu oraz przekazywaniu sobie tajnych wiadomości przez telefon polowy. Przed kolacją odwiedziliśmy tajną Strefę UFO, a dzień zakończyliśmy wspinaczką na ośmiometrową ściankę wspinaczkową.

Kulka Max, grupa Pani Roksany Z.
Dzień rozpoczęliśmy od zapoznania się z postawami strzeleckimi oraz strzelania z wiatrówek sprężynowych. Kolejną aktywnością była strzelnica paintballowa, na której oddawaliśmy strzały do tarcz ustawionych w różnych odległościach. Następnie wybraliśmy się na plażę, plażować, kąpać się i korzystać z gier planszowych. Potem uczyliśmy się strzelać z łuku, poznaliśmy budowę oraz prawidłową postawę strzelecką, a także rywalizowaliśmy między sobą, kto zdobędzie najwięcej punktów. Po kolacji bawiliśmy się na kosmicznym żyroskopie, dzięki któremu poczuliśmy się jak astronauta podczas startu rakiety kosmicznej.

Kulka Max, grupa Pani Wiktorii D.
Dzień rozpoczęliśmy od zajęć, na których poznaliśmy budowę quadu oraz mogliśmy się nim przejechać po specjalnie przygotowanym torze. Następnie udaliśmy się do hali, gdzie zmierzyliśmy się drużynowo w laserowym paintballu. Nie zabrakło również czasu na wyprawę na plażę. Kolejne starcie drużynowe czekało na nas na zajęciach, na których poznaliśmy postawy strzeleckie oraz strzelaliśmy z wiatrówki. Przed kolacją braliśmy udział w selfie challenge, a naszym zadaniem było zrobienie zdjęć z różnymi rzeczami oraz budynkami na terenie ośrodka. Pod koniec dnia zagraliśmy w gry planszowe oraz karciane.

Mazury Max, grupa Pani Agaty W.
Dzisiaj integrowaliśmy się dzięki udziałowi w specjalnie przygotowanych konkurencjach, takich jak przeciąganie liny. Następnie stoczyliśmy pojedynek podczas Archery Challenge, a potem poznaliśmy podstawy łączności. Wiemy już, jak korzystać z alfabetu Morse'a i jak przekazać zakodowaną wiadomość za pomocą telefonu polowego. Po obiedzie mieliśmy okazję zagrać w kilka mega gier, m.in. mega twistera i mega bierki. Wieczorem odbyła się gra terenowa Świetliki, podczas której rozwiązywaliśmy zagadki, by zdobyć mapę do skarbu.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Emilii S.
Dziś rano wyruszyliśmy na wycieczkę do Mikołajek. Spacerowaliśmy promenadą, podziwialiśmy statki i żaglówki oraz szukaliśmy miejsc, które chciałby odwiedzić kosmita Yazrum. Oczywiście znalazł się też czas na pamiątki. Po powrocie graliśmy w piłkę i planszówki. Następnie udaliśmy się na strzelnicę paintballową, gdzie mogliśmy spróbować swoich sił w strzelaniu do tarcz ustawionych w różnych odległościach. Wieczorem odbyło się ognisko z zabawami oraz z kiełbaskami i herbatką.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Justyny W.
Dzisiaj odbyła się wycieczka śladami UFO do Mikołajek. Zwiedziliśmy promenadę i podziwialiśmy piękny port. Szukaliśmy oczywiście miejsc, które odwiedzał nasz kosmita Yazrum. Po powrocie strzelaliśmy do celu z markerów paintballowych. Kolejną atrakcją był laserowy paintball. Dzień zakończyliśmy ogniskiem z pieczeniem kiełbasek.

Power Jump, grupa Pani Zuzanny L.
Za nami kolejny dzień. Rano tworzyliśmy komiksy oraz wspólnie się bawiliśmy w gry sportowe. Potem wybraliśmy się na Leśną Ścieżkę Edukacyjną, dowiedzieliśmy się wiele ciekawego o lesie, zwierzętach i gospodarce leśnej. Po południu skakaliśmy na eurobungee, jak na grupę Power Jump przystało, takie atrakcje są naszymi ulubionymi. Na koniec dnia tańczyliśmy oraz wzięliśmy udział w warsztatach plastycznych.

Summer Challenge, grupa Pani Agnieszki M.
Kolejny dzień pełen emocji za nami. Rano obejrzeliśmy film, potem toczyliśmy walki sumo oraz przeszliśmy szkolenie astronauty na żyroskopie. Po południu udaliśmy się na plażowanie oraz uczyliśmy się jeździć segwayem po specjalnie przygotowanym torze. Na koniec dnia wzięliśmy udział w ognisku z pieczeniem kiełbasek i z zabawami.

Summer Challenge, grupa Pani Aleksandry Ch.
Poniedziałek rozpoczęliśmy od pokonania czterech tras o różnych poziomach trudności na ściance wspinaczkowej. Następnie wybraliśmy się na plażę, aby wypocząć i skorzystać z kąpieliska. Później wyposażeni w łuki i strzały zakończone gąbką oraz maski ochronne wzięliśmy udział w starciu łuczników. Potem ubraliśmy się w zabawne stroje oraz maski i rywalizowaliśmy na specjalnej macie w walkach sumo. Natomiast wieczorem naszym zadaniem było rozwiązanie naukowych zagadek, jakie zostawił nam nieznany przybysz i odnalezienie skarbu za pomocą mapy.

Summer Challenge, grupa Pani Barbary W.
Ten dzień rozpoczęłyśmy od parku linowego, gdzie świetnie spędziłyśmy czas, pokonując poziomy na różnej wysokości. Następnie poszłyśmy na plażę. Później na specjalnej arenie toczyłyśmy ekscytujące walki gladiatorek. Po obiedzie rywalizowałyśmy w wyścigach integrując się. Następnie na placu przed pawilonem wzięłyśmy udział we wspólnych tańcach do popularnych piosenek. Po kolacji miałyśmy ognisko, na którym razem grałyśmy w gry oraz śpiewałyśmy.

Summer Challenge, grupa Pani Kingi S.
Poniedziałek rozpoczęliśmy od eurobungee. Wyposażeni w specjalną uprząż oddawaliśmy skoki na trampolinie. Była to świetna zabawa! Następnie przekroczyliśmy bramę tajnej bazy i udaliśmy się do Strefy UFO. Weszliśmy do kokpitu spodka oraz zobaczyliśmy film o historii Kosmicznych Mazur. Przed obiadem poszliśmy wypocząć na plażę. Później byliśmy na mega grach. Graliśmy m.in. w mega twistera, mega bierki, mega jengę. Nasz dzień zakończyliśmy grą terenową o nazwie Świetliki. Rozwiązywaliśmy naukowe zagadki, jakie zostawił nam nieznany przybysz.

Summer Challenge, grupa Pani Magdaleny M.
To był wspaniały dzień. Rozpoczęliśmy go od oglądania filmu. Po nim kręciliśmy się na żyroskopie. Następnie świetnie się bawiliśmy na zajęciach Akcja Integracja. Po obiedzie poszliśmy na plażę, aby popływać w jeziorze i odpocząć. Później przechodziliśmy park linowy, który ma dwa poziomy trudności. Na sam koniec dnia poznaliśmy budowę łuku oraz strzelaliśmy z niego do celu.

Summer Challenge, grupa Pani Natalii Ka.
Poniedziałek na kolonii obfitował w dużo nowych wrażeń. Zaczęliśmy dzień od Archery Challenge, czyli starcia łuczników z użyciem strzał zakończonych gąbką. Później przeszliśmy na teren parku linowego, gdzie bez problemu przeszliśmy obydwa poziomy trudności. Następnie przyszedł czas na wyjątkową przygodę - zostaliśmy wtajemniczeni w ściśle tajne odkrycia związane ze Strefą UFO, jednak przyrzekliśmy, że nikomu nie powiemy o tym, co tam widzieliśmy. Po południu wyszliśmy na plac, aby wspólnie pograć w siatkówkę i piłkę nożną. Wieczorem nauczyliśmy się wyznaczać azymut za pomocą kompasu I wzięliśmy udział w grze terenowej Błędny Azymut.

Summer Challenge, grupa Pani Natalii Kę.
Dzień zaczęliśmy od seansu filmowego. To nas zrelaksowało i mieliśmy siły na kolejne atrakcje. Zdecydowanym krokiem ruszyliśmy na eurobungee. Potem uczyliśmy się strzelać z łuków. Celowaliśmy do tarcz a następnie rozegraliśmy turniej, w którym wyłoniliśmy aż dwóch zwycięzców. Kolejne zajęcia były bardzo ważne. Przypominaliśmy sobie zasady pierwszej pomocy, samodzielnie budowaliśmy nosze i graliśmy w związaną z tym grę terenową. Na koniec dnia wybraliśmy się na nocną grę terenową Świetliki.

Summer Challenge, grupa Pani Nikoli K.
Kolejny dzień rozpoczęliśmy od seansu filmowego w Cool Clubie. Poznaliśmy też budowę łuku i sprawdziliśmy swoją celność. Korzystając ze zdobytych umiejętności, stanęliśmy potem do Archery Challenge, czyli pełnego emocji i bezpiecznego starcia łuczników. Przeszliśmy również park linowy z najbezpieczniejszym systemem asekuracji ciągłej. Był również czas na różne gry i zabawy zespołowe. Idealnym zwieńczeniem dnia było ognisko integracyjne z pieczeniem kiełbasek i mnóstwem zabaw.

Summer Challenge, grupa Pani Weroniki K.
Po śniadaniu odbyły się zajęcia o nazwie Błędny Azymut. Dowiedzieliśmy się jak wyznaczać kierunki świata, a naszą wiedzę wykorzystaliśmy w grze terenowej zbierając zagadki, do których doprowadził nas kompas. Następnie, w specjalnych uprzężach, wspinaliśmy się na ściankę wspinaczkową o czterech poziomach trudności. Po aktywnych zajęciach wybraliśmy się nad jezioro, aby odpocząć i zrelaksować się. Podczas kolejnych zajęć poszliśmy się do lasu na zajęcia z survivalu, na których poznaliśmy tajniki przetrwania w lesie oraz w grupach zbudowaliśmy nasze własne szałasy. Dzień zakończyliśmy naszą ulubioną grą w mafię i już nie możemy doczekać się jutrzejszego dnia!

Super Obóz Militarny, grupa Pani Aleksandry Ś.
Ten dzień zaczął się od selfie challenge, podczas którego robiliśmy zdjęcia według wyznaczonej listy, co przyniosło nam dużo śmiechu i kreatywnej zabawy. Następnie skupiliśmy się na zajęciach z zakresu strategii i taktyki, co pomogło nam lepiej się zgrać i wspólnie podejmować decyzje. Po obiedzie nadszedł czas na jazdę na quadach. Było to niesamowite doświadczenie, pełne emocji i adrenaliny. Wielu z nas po raz pierwszy miało okazję spróbować jazdy tymi pojazdami, co było dużą frajdą. Dzień zakończyliśmy intensywną grą w paintball. Podzieliliśmy się na drużyny i rywalizowaliśmy w różnych scenariuszach, co pozwoliło nam sprawdzić nasze umiejętności taktyczne i współpracę w grupie.

Super Obóz Militarny, grupa Pani Darii L.
Piąty dzień obozu minął nam bardzo szybko. Zaczęliśmy od budowy wieży ze skrzynek, każdy z nas walczył o jak najlepszy wynik. Aż trzem z nas udało się wykorzystać maksymalną liczbę skrzynek. Potem graliśmy w zbijaka i mieliśmy turniej piłki nożnej. Po południu udaliśmy się na plażę, gdzie część odpoczywała grając w karty i czytając książki, a część pływała w jeziorze. Przed kolacją mieliśmy zajęcia strategiczne. Poznawaliśmy na nich formacje i komendy, a potem przećwiczyliśmy wszystko w praktyce wychodząc w teren. Dzień zakończyliśmy turniejem planszówek.

Super Obóz Militarny, grupa Pani Zuzanny D.
Dziś z samego rana zajęliśmy się grami i zabawami na podobozie. Następnie razem zagraliśmy kolejną rundę selfie challenge. Dziś odbyły się też zajęcia, na których wspinaliśmy się na skrzynki, jednocześnie je układając. Po obiedzie przyszedł czas na strategię i taktykę, która poszła nam bardzo dobrze. Wybraliśmy się również na paintball, rozegraliśmy emocjonujące gry. Wieczorem spędzaliśmy miło czas grając w siatkówkę.

VIP, grupa Pani Oliwii M.
Poniedziałek rozpoczęliśmy od przekroczenia bramy tajnej Strefy UFO, osiągnęliśmy najwyższy stopień wtajemniczenia. Następnie odbyły się mega gry, podczas których integrowaliśmy się. Słoneczną pogodę wykorzystaliśmy na plażowanie. Po obiedzie odbyła się nauka jazdy na segwayu po specjalnie przygotowanym torze. Potem wzięliśmy udział w starciu łuczników. Dzień zakończyliśmy super zabawą na dyskotece.

VIP, grupa Pani Roksany M.
Z samego rana udaliśmy na walki gladiatorów. Stoczyliśmy potyczki specjalnymi lancami. Następnie udaliśmy się na grę terenową Ranny Lotnik, czyli przypomnieliśmy sobie zasady pierwszej pomocy oraz zbudowaliśmy nosze dla rannego. Kolejnym punktem naszego dnia było robienie znaczków. Później mieliśmy Kosmiczne Puzzle, czyli terenowe rozwiązywanie zagadek. Dzień zakończyliśmy dyskoteką.