RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2024

Turnus II (03.07-13.07.2024)

Dzień 4 - Dzień pełen wrażeń

Dodany: 2024.07.06

33 Przygody, grupa Pani Darii C.
Sobotni poranek zaczęliśmy od gier i zabaw w naszej grupie a następnie poszliśmy na wyczekiwaną ściankę wspinaczkową. Po emocjonującej wspinaczce na ściance wytężaliśmy nasze umysły w grze o nazwie Błędny Azymut, podczas której nauczyliśmy się używania kompasu. W związku z rosnącą temperaturą udaliśmy się na plażę, zażyliśmy słonecznej oraz wodnej kąpieli. Kolejną super atrakcją w naszym planie był kosmiczny żyroskop. Wieczorem odbyła się gra terenowa Świetliki z naukowymi pytaniami.

Adrenalina, grupa Pani Agnieszki M.
Za nami kolejny dzień pełen wrażeń. Zaczęliśmy go od ścianki wspinaczkowej. Mieliśmy tam możliwość pokonania czterech poziomów trudności. Za każde wejście na samą górę zdobywaliśmy punkty dla grupy. Później odpoczywaliśmy na plaży, na której się opalaliśmy i pływaliśmy. Po odpoczynku udaliśmy się na park linowy. Po południu graliśmy w siatkówkę, piłkę nożną oraz gry karciane, po czym uczyliśmy się posługiwać wiatrówką sprężynową oraz poznaliśmy podstawowe zasady strzeleckie. Na koniec dnia wzięliśmy udział w grze terenowej i z pomocą kompasu, wyznaczając azymuty, poruszaliśmy się po ośrodku.

Adrenalina, grupa Pani Aleksandry P.
Kolejny dzień w Ośrodku Kulka. Pierwszymi zajęciami programowymi była gra terenowa Błędny Azymut, podczas której mieliśmy okazję nauczyć się posługiwać kompasem. Później udaliśmy się na plażę i zażyliśmy orzeźwiającej kąpieli, na co pozwoliła świetna pogoda. Następnie uczestniczyliśmy w zajęciach eurobungee. Wyposażeni w uprząż oddawaliśmy wysokie skoki na trampolinie. Korzystając z niezmiennie pięknej pogody, wypłynęliśmy w rejs kajakami turystycznymi po jeziorze Łęsk. Później wzięliśmy udział w zajęciach w tajemniczej Strefie UFO, a zwieńczeniem dnia było ognisko integracyjne.

Adrenalina, grupa Pani Magdaleny M.
Ależ to był udany dzień! Rano udaliśmy się na strzelnicę, gdzie strzelaliśmy do celu z wiatrówek. Potem spędziliśmy trochę czasu na plaży opalając się oraz pływając w jeziorze. Następnie przeszliśmy ćwiczenie astronauty na żyroskopie. Po obiedzie poznaliśmy budowę łuku i strzały, a następnie nauczyliśmy się jak prawidłowo strzelać do celu. Byliśmy również na wyprawie kajakowej. Pod koniec dnia uczestniczyliśmy w pojedynku łuczniczym Archery Challenge.

Adrenalina, grupa Pani Weroniki A.
Sobotę na Kulce rozpoczęliśmy kolejną wyprawą po jeziorze Łęsk, tym razem w kajakach turystycznych. Stamtąd udaliśmy się do ściśle tajnej Strefy UFO i w laboratorium przetestowaliśmy urządzenia kosmitów. Następnie powróciliśmy nad wodę i odpoczywaliśmy wygrzewając się na plaży. Po obiedzie poznaliśmy podstawy survivalu i zbudowaliśmy własne schronienia. Później nadszedł czas na gry karciane i zabawy z piłką. Na koniec dnia rywalizowaliśmy ze sobą podczas walk sumo.

BFF Extra, grupa Pani Dominiki S.
Dzień rozpoczęłyśmy od malowania w chmurach - tworzyłyśmy piękne obrazy na folii. Na plaży wsiadłyśmy do rowerków wodnych, współpracując ze sobą dzielnie przepłynęłyśmy jezioro. Nie zabrakło również gry terenowej o nazwie Kosmiczne Puzzle. Później wybrałyśmy się na zajęcia Ale Cyrk!, na którym mogłyśmy spróbować swoich umiejętności akrobatycznych na dziwnym rowerze i szczudłach. Przed kolacją rozegrałyśmy grę francuską, a wieczór spędziłyśmy bawiąc się na dyskotece.

BFF Extra, grupa Pani Karoliny S.
Czwarty dzień rozpoczęłyśmy od tworzenia własnych koszulek. To zadanie wymagało dużej kreatywności. Następnie rozegrałyśmy grę terenowa Błędny Azymut, w trakcie której uczyłyśmy się korzystać z kompasu. Korzystając z dobrej pogody udałyśmy się na plażę, na której mogłyśmy zażyć kąpieli w jeziorze. Po obiedzie odbyły się mega gry, takie jak twister i jenga. Potem spróbowałyśmy swoich sił na wodzie pływając kajakami turystycznymi. Wieczorem odbyła się dyskoteka. Ten dzień był pełen atrakcji i nie mógł skończyć się lepiej!

Gwiezdny Kadet, grupa Pani Aleksandry D.
Dzisiaj byliśmy na laserowym paintballu, a tam czekała nas niezła zabawa wśród różnych przeszkód i konkurencji między nami. Pogoda dzisiaj sprzyjała nam bardzo, więc poszliśmy schłodzić się w jeziorze i poopalać na plaży. Następnie udaliśmy się na naukę strzelania z łuku. Trafialiśmy w same dziesiątki! Razem z inną grupą kadetów, poszliśmy zagrać w baloniadę, dzięki której nieźle się naśmialiśmy i lekko schłodziliśmy! Kiedy zostało nam trochę baloników, zrobiliśmy bitwę. Ciekawą atrakcją były podchody, podczas których podzieliliśmy się na dwie grupy. Na koniec dnia mieliśmy musztrę, czyli kolejny element przygotowania do roli kosmicznych kadetów.

Gwiezdny Kadet, grupa Pani Emilii K.
Dziś czekały na nas niesamowite przygody! Rozegraliśmy kilka meczy laserowego paintballu z wykorzystaniem specjalnego sprzętu. Schłodziliśmy się też na plaży, na której czekało na nas wodne szaleństwo. Później uczyliśmy się szyfrowania na kilka sposobów, jesteśmy pewni, że kiedyś nam się to przyda! Kolejną przydatną umiejętnością, którą dzisiaj powtórzyliśmy była pierwsza pomoc podczas zajęć Ranny Lotnik. Dzień zakończył się musztrą, jak na kadetów przystało!

Gwiezdny Kadet, grupa Pani Natalii S.
Kolejny dzień oznaczał nowe zabawy. Dziś na samym początku przeszliśmy ćwiczenie astronauty na żyroskopie, było kosmicznie. Schłodziliśmy się dziś w jeziorze, równocześnie odpoczywając na plaży i grając w przeróżne gry. Razem z inną grupą kadetów poszliśmy zagrać w baloniadę, było dużo śmiechu, a zakończyliśmy bitwą wodną. Dziś był też survival - uczyliśmy się sztuki przetrwania i budowaliśmy schronienie z pałatek. Na zajęciach Enigma uczyliśmy się szyfrowania. Wieczorem mieliśmy musztrę, by poczuć się jak prawdziwi kadeci.

Kosmiczna Misja, grupa Pani Urszuli K.
Słoneczną sobotę rozpoczęliśmy od walk sumo w zabawnych strojach. Udaliśmy się także na plażę, gdzie odpoczywaliśmy na piasku, budowaliśmy zamki, a także kąpaliśmy się w jeziorze. Potem mieliśmy Archery Challenge, czyli starcie łuczników- podczas tych zajęć walczyliśmy między sobą za pomocą specjalnych, bezpiecznych łuków. Poszliśmy na warsztaty plastyczne, podczas których każdy z nas stworzył swoją własną przypinkę. Odbyły się też zajęcia w Strefie UFO, a tam czekała nas Kulkowa Akademia Wiedzy, podczas której poznaliśmy zawartość encyklopedii Yazruma. Na koniec dnia odbyło się ognisko, na którym graliśmy w zabawy integracyjne oraz piekliśmy kiełbaski.

Kulka Max, grupa Pani Anny Z.
Dziś uczyliśmy się strzelać z łuku. Następnie graliśmy w twistera, jengę, bierki oraz scrabble w rozmiarze XXL. Wybraliśmy się nad jezioro i pływaliśmy rowerami wodnymi. Po południu poznaliśmy budowę quadu i każdy z nas ćwiczył jazdę po specjalnie przygotowanym torze. Wzięliśmy też dziś udział w rozgrywkach laserowego paintballu. Wieczór upłynął nam na wspólnej zabawie przy ognisku.

Kulka Max, grupa Pani Kamili W.
Dzień rozpoczęliśmy od wyprawy na poligon. Mieliśmy tam możliwość przejażdżki quadem i rangerem. Następnie toczyliśmy się specjalnym torem wewnątrz wielkiej dmuchanej kuli. Udaliśmy się również na plażę, gdzie mogliśmy skorzystać z kąpieli w jeziorze pod czujnym okiem ratownika wodnego. Po obiedzie poszliśmy na eurobungee, na którym wyposażeni w specjalną uprząż oddawaliśmy skoki na trampolinie. Przeszliśmy także trening chodzenia na szczudłach oraz opanowaliśmy technikę jazdy na rowerze o nietypowym napędzie. Natomiast wieczorem odbyły się potyczki ze świetlną bronią i detektorami trafień, czyli laserowy paintball.

Kulka Max, grupa Pani Magdaleny M.
Dzień czwarty obozu zaczęliśmy od zajęć na wirtualnych dywanach, na których graliśmy w różne gry. Następnie udaliśmy się na zajęcia survivalowe, podczas których poznawaliśmy podstawy survivalu i jego rodzaje. Budowaliśmy również szałasy i schronienia przy użyciu wojskowej pałatki. Potem czekało na nas plażowanie. Kąpaliśmy się w jeziorze, opalaliśmy i graliśmy w karty. Później udaliśmy się na laserowy paintball, na którym stoczyliśmy potyczki między sobą. Kolejnym punktem naszego programu były walki sumo, rywalizowaliśmy na specjalnej macie w zabawnych i bezpiecznych strojach wojowników sumo. Ostatnim punktem dnia były dziś Świetliki. Naszym zadaniem było znalezienie i rozwiązywanie naukowych zagadek podczas leśnego spaceru.

Kulka Max, grupa Pani Roksany Z.
Dzień rozpoczęliśmy od wyjścia na poligon, na którym mieliśmy przejażdżkę rangerem oraz quadem po specjalnym torze. Toczyliśmy się też specjalnym torem wewnątrz wielkiej dmuchanej kuli. Rozegraliśmy również turniej piłki nożnej, nasza drużyna wygrała dwoma punktami. Po obiedzie uczestniczyliśmy w Archery Challenge, na którym oddawaliśmy strzały z łuku. Następnie integrowaliśmy się z inną grupą poprzez różne gry i zabawy zespołowe. Na koniec dnia uczyliśmy się jeździć na segwayu, czyli elektrycznym dwukołowym pojeździe. To był bardzo aktywny dzień, nie możemy doczekać się kolejnych.

Kulka Max, grupa Pani Zuzanny F.
Ten dzień zaczęliśmy porządną rozgrzewką, czyli parkiem linowym. Czekały tam na nas dwie trasy o różnym stopniu trudności. Aby nie zwalniać tempa, udaliśmy się na Archery Challenge, na którym zmierzyliśmy się w pojedynku na strzały. Następnie nadeszła chwila odpoczynku, więc postanowiliśmy udać się na plażę, aby móc skorzystać z kąpieliska oraz dobrej pogody. Po obiedzie wzięliśmy udział w Kulkowej Akademii Wiedzy – turnieju z wykorzystaniem zgromadzonych przez kosmitę Yazruma informacji. Potem wybraliśmy się na podróż smoczą łodzią po jeziorze Łęsk, poznaliśmy jego tajemnice i ciekawostki. Późnym wieczorem obyły się Świetliki, czyli gra nocna, na której odpowiadaliśmy na pytania, aby zdobyć kawałki mapy, która doprowadziła nas do skarbu. To był dzień pełen emocji!

Kulka Max, grupa Pani Zuzanny J.
Dzień rozpoczęliśmy od zajęć na poligonie, na którym jeździliśmy na quadach, rangerach oraz toczyliśmy się specjalnym torem wewnątrz wielkiej dmuchanej kuli. Następnie odwiedziliśmy tajną Strefę UFO, w której osiągnęliśmy trzeci stopień wtajemniczenia. Kolejnymi zajęciami były gry integracyjne, wzięliśmy udział w takich zabawach jak: kamizelki kredowe, chodzenie po skrzynkach, trójlina. Dzień zakończyliśmy zajęciami na parku linowym z dwoma poziomami trudności.

Kulkowe Zabawy, grupa Pani Agnieszki M.
Dzień rozpoczęłyśmy od nowych gier - grupowej wersji kamień, papier, nożyce oraz samuraja. Potem przeszłyśmy się dwiema ścieżkami parku linowego. Dla ochłody wskoczyłyśmy do smoczej łodzi. Wraz z królem Julianem i jego przyjaciółmi rozegrałyśmy grę terenową. Korzystając z pogody odpoczęłyśmy grając w mafię, a dzień zakończyłyśmy przejażdżką na quadach.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Karoliny F.
Czwarty dzień kolonii rozpoczęliśmy od wycieczki do Mikołajek. Zwiedziliśmy miasto i rozegraliśmy grę terenową, szukając śladów kosmitów. Wróciliśmy do ośrodka na obiad, po którym przeszliśmy dwie trasy na parku linowym. Następnie wybraliśmy się na strzelnicę paintballową, na której strzelaliśmy do tarcz. Po kolacji braliśmy udział w zajęciach, podczas których uczyliśmy się różnych technik szyfrowania.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Mai R.
Kolejny dzień był pełen wrażeń. Po śniadaniu poszliśmy do tajnej Strefy UFO, w której osiągnęliśmy trzeci poziom wtajemniczenia. Następnie skorzystaliśmy z pięknej pogody, dlatego plażowaliśmy i pływaliśmy w jeziorze. Po odpoczynku czekała na nas gra terenowa, czyli podchody. Po obiedzie nasza drużyna grała mecz z innymi grupami. Następnie poszliśmy na żyroskop, na którym poczuliśmy się jak astronauci. Po południu wybraliśmy się na rowerek wodny, aby się zrelaksować. Po pysznej kolacji poszliśmy strzelać z łuku do celu.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Natalii K.
Dzień zaczęliśmy od wycieczki do Mikołajek śladami UFO na Mazurach, zobaczyliśmy tam wiele ciekawych obiektów oraz zakupiliśmy pamiątki. Wróciliśmy na obiad, a po nim wybraliśmy się na ściankę wspinaczkową, wszyscy świetnie się bawili. Potem wybraliśmy się na plażę, na której budowaliśmy piękne zamki z piasku. Ostatnią dzisiejszą atrakcją było strzelanie markerem paintballowym do tarcz ustawionych w różnych odległościach, każdy miał po 50 strzałów.

Summer Challenge, grupa Pani Aleksandry Ch.
Sobotę rozpoczęliśmy od wyprawy na poligon. Na miejscu czekały na nas takie atrakcje, jak off road pojazdem ranger, przejażdżka quadem po trudnym terenie oraz zorba. Po powrocie skorzystaliśmy z pięknej pogody i wybraliśmy się na plażę. Później pokonaliśmy cztery trasy o różnych poziomach trudności na ściance wspinaczkowej. Wieczorem rozegraliśmy nocną grę terenową. Naszym zadaniem było rozwiązanie zagadek i odnalezienie skarbu.

Summer Challenge, grupa Pani Elwiry O.
Sobotę rozpoczęliśmy od przepłynięcia jeziora Łęsk na smoczej łodzi. Następnie przeszliśmy ćwiczenia astronauty na żyroskopie, dzięki któremu odczuliśmy wrażenia podobne do tych podczas startu rakiety kosmicznej. Później wybraliśmy się na plażę, gdzie opalaliśmy się oraz kąpaliśmy w jeziorze. Po obiedzie czekała nas niezwykle ciekawa atrakcja, czyli jazda segwayem, którym pokonaliśmy tor utrzymując równowagę. Następnie spędziliśmy czas na grze w czółko i bingo. Naszymi ostatnimi zajęciami była dziś ścianka wspinaczkowa, na której mogliśmy wybrać odpowiedni dla nas poziom trudności.

Summer Challenge, grupa Pani Julii R.
Ten piękny pełen słońca dzień zaczęliśmy od rekreacyjnej wyprawy czteroosobowymi rowerami wodnymi. Następnie nauczyliśmy się jazdy na elektrycznym dwukołowym pojeździe segway. Później spędziliśmy czas na plaży. Po obiedzie układaliśmy wieżę ze skrzynek, jednocześnie wspinając się na nią. Dzień zakończyliśmy ogniskiem, na którym graliśmy w zabawy integracyjne. To był cudowny dzień pełen wrażeń!

Summer Challenge, grupa Pani Pauliny S.
Ten słoneczny dzień rozpoczęliśmy na jeziorze Łęsk pływając w kajakach jednoosobowych, a potem spróbowaliśmy swoich sił w strzelaniu z łuku. Podczas tej aktywności najlepiej wykazała się Eliza zdobywając osiem punktów. Budowaliśmy także wieżę ze skrzynek, po której się wspinaliśmy. W tej konkurencji pierwsze miejsce zdobyła Ela wchodząc na dziesięć skrzynek. Przy okazji pięknej pogody wybraliśmy się na plażę, na której zażywaliśmy kąpieli wodnej oraz słonecznej. Następnie dzieląc się na drużyny pojedynkowaliśmy się za pomocą łuków i bezpiecznych strzał. Dzień zwieńczyło ognisko, pieczenie kiełbasek oraz wspólne gry i zabawy.

Summer Challenge, grupa Pani Wiktorii P.
Sobota upłynęła nam bardzo aktywnie. Tuż po śniadaniu wyruszyliśmy na poligon, aby odbyć emocjonujące zajęcia z jazdy na quadach i rangerach. Mieliśmy również możliwość uczestniczenia w zajęciach zorby, czyli turlania się w wielkich kulach, gdzie niezbędna była współpraca kilku osób. Po obiedzie odbyły się pierwsze rozgrywki kulkowego Euro. Chłopcy z naszej grupy wygrali mecz w pięknym stylu, tym samym zapewniając sobie wejście do 1/8 finału. Następnie odbyliśmy kurs tworzenia bransoletek, które możemy teraz dumnie nosić. Przed kolacją pograliśmy w piłkę nożną oraz mafię, a dzień zakończyliśmy grą terenową, w której szukaliśmy ukrytego skarbu.

Summer Challenge, grupa Pani Zuzanny S.
Kolejny dzień rozpoczęliśmy aktywnie od zajęć z eurobungee. Skakaliśmy na trampolinach w specjalnych uprzężach. Następnie wcielając się w prawdziwych gladiatorów stoczyliśmy pojedynek na gumowe lance. Wyłoniliśmy również zwycięzcę naszego turnieju. Po obiedzie w radosnej atmosferze popłynęliśmy po naszym pięknym jeziorze Łęsk. Trening równowagi i naukę balansu mieliśmy podczas zajęć na segwayu, czyli specjalnym dwukołowym pojeździe. Następnie jak prawdziwi astronauci kręciliśmy się w symulatorze lotów kosmicznych, czyli w żyroskopie. To było doświadczenie nie z tej ziemi. Zwieńczeniem dnia było wspólne ognisko z pieczeniem kiełbasek i zabawami integracyjnymi.

Summer Challenge, grupa Pani Zuzanny Ś.
Ten słoneczny dzień rozpoczęliśmy od nauki sztuki cyrkowej podczas zajęć Ale Cyrk! Nauczyliśmy się tam poruszać na szczudłach oraz jeździć na nadzwyczajnym rowerze. Następnie udaliśmy się w rekreacyjny rejs kajakami sit on top po naszym pięknym jeziorze Łęsk. Próbowaliśmy również jazdy na segwayu, na którym pokonywaliśmy trudny tor przeszkód. Po obiedzie korzystając z pogody wyruszyliśmy na podbój naszej plaży. Poznaliśmy również budowę wiatrówek i podstawową pozycję strzelecką. Urządziliśmy mały konkurs strzelecki, aby wyłonić najlepszego z nas. Dzień zakończyliśmy ogniskiem z kiełbaskami i ulubionymi piosenkami w tle.

Super Obóz Militarny, grupa Pani Aleksandry Ś.
Dzień rozpoczęliśmy marszem na poligon, podziwiając przyrodę i ciesząc się poranną aktywnością. Na poligonie graliśmy w paintball i pokonywaliśmy wojskowy tor przeszkód, sprawdzając naszą siłę i spryt. Po powrocie spędziliśmy czas na plaży, kąpiąc się, opalając i grając w gry plażowe. Po południu doskonaliliśmy umiejętności strzeleckie podczas strzelania z łuków. Dzień zakończyliśmy ogniskiem, piekąc kiełbaski, śpiewając, integrując się i dzieląc się wrażeniami z całego dnia.

Super Obóz Militarny, grupa Pani Julii G.
W sobotni poranek zaraz po śniadaniu ruszyliśmy na poligon, na którym rozegraliśmy dynamiczną grę paintballową. Zaraz po grze ruszyliśmy na specjalnie dla nas przyszykowany wojskowy tor przeszkód, który pokonywaliśmy w parach na czas. Wróciliśmy na obiad, po którym przyszedł czas na ochłodzenie w jeziorze oraz kąpiel słoneczną. Przed kolacją przejechaliśmy się quadem, po wyznaczonym torze na terenie ośrodka. Dzień zakończyliśmy ogniskiem, na którym piekliśmy kiełbaski i graliśmy w gry towarzyskie.

Super Obóz Militarny, grupa Pani Zuzanny C.
Sobotę rozpoczęliśmy od wyprawy na poligon. Pierwszą atrakcją była gra paintballowa. Później spróbowaliśmy swoich sił na wojskowym torze przeszkód. Następnie rozegraliśmy mecz o flagę. Po smacznym obiedzie wybraliśmy się na plażowanie nad naszym jeziorem. Była piękna pogoda, więc każdy z nas zażył kąpieli. Później wchodziliśmy na wieżę ze skrzynek. Wieczorem integrowaliśmy się i relaksowaliśmy przy ognisku. Piekliśmy kiełbaski, piliśmy herbatkę i śpiewaliśmy harcerskie piosenki.

VIP, grupa Pani Zuzanny D.
Zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy na poligon. Tam mieliśmy okazję skorzystać z takich zajęć jak zorba, quady i ranger. Po powrocie poszliśmy na plażę ochłodzić się w jeziorze. Po obiedzie wyszliśmy do lasu na survival - uczyliśmy się o różnych technikach przetrwania oraz budowaliśmy szałasy z pałatek. Na jednych z zajęć zagraliśmy też w grę francuską, na której poznaliśmy wiele ciekawych informacji o naszym ośrodku i jego kadrze. Po kolacji odbyła się świetna dyskoteka.

VIP, grupa Pani Zuzanny K.
Dzisiaj zaczęliśmy wyprawą na poligon, na którym mieliśmy okazję skorzystać z takich atrakcji, jak zorba, przejażdżka quadem oraz rangerem. Po obiedzie poszliśmy nad jezioro, na którym mogliśmy wykąpać się w wodzie pod okiem ratownika. Następnie poszliśmy na zajęcia na parku linowym. Po kolacji poszliśmy na dyskotekę. Tańczyliśmy do dobrze znanych nam piosenek.